MİM402

Mimari Tasarım Stüdyosu VIII

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Mimarlık
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
6
12
Zorunlu
Türkçe
Ön Koşullar
MİM 402
Dersi Alan Programlar
Mimarlık
Ders Tanımı
Diploma stüdyosu, mimarlık, kent ve çevreye dair akademik ve mesleki tüm kaygıların bütünleşik olarak ele alındığı kavramsal bir çerçeveye yerleşmektedir. Küresel ölçekte kentleşmenin sunduğu olanaklarla yarattığı sorunlar üzerine farkındalık geliştirmeyi, yerel ölçekte kentsel alandaki aksamaları, aşınmaları ve mimari bozulmaları belirleyerek tartışmaya açmayı benimsemektedir. Mimarlığı; tasarım düşüncesini, deneyimini ve etik sorumluluklarını disiplinlerarası ortamda buluşturabilen karmaşık ve çoğulcu bir kültürel pratik olarak tanımlamaktadır. Bu pratiğin her aşamasında güncel medyanın mobil uygulamalardan dijital fabrikasyona kadar tüm araçları en etkin biçimde kullanılmalıdır. Diploma stüdyosunda tasarımların eğitim süresince kazanılan bilgilerin yanı sıra tasarımcıların entellektüel birikimlerini de yansıtması beklenmektedir.
Stüdyo içeriği dönemlik olarak iletilmektedir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Tüm tasarım kitapları, dergiler ve çevrimiçi platformlar.
Dönem konusuna paralel olarak öneri kaynaklar her dönem öğrencilere ayrıca iletilir.
Ders Amaçları
Mimari Tasarım Stüdyolarını alan öğrencilerin, araştırma, kavram geliştirme ve teknik becerilerin geliştirilmesine yönelik farklı ölçeklerde mimari tasarım projelerinde deneyim kazanmaları ve mimari tasarım alanında olduğu kadar kentsel tasarım alanında da deneyim kazanmaları amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için öğrencinin farklı düşünmenin ve üretmenin yollarını stüdyo ortamında tartışabilmesi; düşünce ve üretime yönelik kişisel araçlarını geliştirmesi de amaçlanmaktadır.
Ders Çıktıları
1. Mimari tasarımda kuramlar hakkında bilgi sahibidir, çağdaş yaklaşımları takip eder (Bilgi).
2. Tasarım sürecinde geleneksel, deneysel ve yenilikçi yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur (Bilgi).
3. Mimari tasarım fikrini kavramsal bir yaklaşım üzerine kurabilir (Beceri).
4. İnsanlar ve mimari mekânlar arasındaki sürdürülebilir fiziksel, sosyal, kültürel, tarihi ve ekonomik ilişkileri araştırır, analiz eder ve karşılaştırır (Beceri).
5. İki ve üç boyutlu mimari temsil, ifade ve anlatım araçlarını kullanabilir (Beceri).
6. Farklı dönem ve sınıflardan akranları ile yaratıcı işbirliği içerisinde takım çalışması yürütür, grup içinde sorumluluk alır ve ortak karar ve üretim süreçlerine katkıda bulunur (Beceri)
7. Mekânı kişisel alandan kentsel ölçeğe kadar farklı bağlamlarda kuramsal ve uygulamalı olarak tartışır ve bu tartışmaları tasarım sürecine dahil eder (Yetkinlik).
8. Mimari tasarım sürecinin başından sonuna kuram ve uygulama ilişkisi içerisinde bir tasarım fikrini geliştirebilir ve iki ve/veya üç boyutlu mimari temsil, ifade ve anlatım araçları kullanarak bu fikrini geliştirerek mimari projeye dönüştürebilir (Yetkinlik).
9. Mekan program yapı ilişkisini tartışır, eleştirel bir yaklaşımla kurabilir ve bir mimari tasarım ürününe dönüştürerek tartışmaya açabilir (Yetkinlik).
10. Stüdyo tartışma ve üretimlerini farklı etellektüel/profesyonel tartışma ve değerlendirmeye açar. Ulusal ve/veya uluslararası platformlarda (kongre/konferans/seminer/yarışma) üretimlerini paylaşır (Yetkinlik).
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: Tanışma. Dersin içerik ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi.
2. Hafta: Konu ile ilgili kavramsal araştırmalar. Sınıf içi sunum ve tartışmalar
3. Hafta: Konu ile ilgili kavramsal araştırmalar. Sınıf içi sunum ve tartışmalar
4. Hafta: Üst Ölçekte tasarım yaklaşımının belirlenmesi (1/1000 – 1/2000)
5. Hafta: Masa Başı Kritik (1/500 yakın çevre) – Öneri Mimari Program
6. Hafta: 1. Ara Jüri Değerlendirmesi
7. Hafta: Masa Başı Kritik (1/500 yakın çevre) – Öneri Mimari Program
8. Hafta: Masa Başı Kritik (1/200 yakın çevre) – Öneri Mimari Program
9. Hafta: 2. Ara Jüri Değerlendirmesi
10. Hafta: Masa Başı Kritik (1/200) Öneri proje üzerinde çalışmalar
11. Hafta: Masa Başı Kritik (1/200) Öneri proje üzerinde çalışmalar
12. Hafta: Masa Başı Kritik (1/200) sunum çalışmaları
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Derse Katılım % 10
• Ara jüri % 10
• Final Teslimi ve Jüri % 80
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Ders Çıktısı
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10