MİM 403 başlıklı ders, kent tarihi ve kuramları, kentsel tasarım ve planlama ve kentsel mekân ile ilgili geniş bir konu yelpazesine sahiptir ve sonraki eğitim dönemindeki mezuniyet projesinin odak noktası ve içeriğini desteklemektedir.
Alexander, C. (1980), A New Theory of Urban Design, Oxford University Press, USA. Broadbent, G. (2001), Emerging Concepts in Urban Space Design, Taylor and Francis Group, NY, USA. Cullen, G. (2001), The Concise Townscape, The Architectural Press, Elsevier, UK. Cuthbert, A. R. (ed. ) (2003) Designing Cities: Critical Readings in Urban Design, Blackwell Publishers Ltd, UK. Jacobs, J. (2011, 1961), The Death and Life of Great American Cities, Modern Library. Kostof, S. (1993), The City Shaped: Urban Patterns and Meanings Through History, Bulfinch Publisher. Krier, R. (1984), Urban Space, Academy Editions, London. LeFebvre, H. (1996), Writings on Cities (translated by E. Kofman, E. Lebas), Blackwell Publishers Ltd, UK. Lynch, K. (1960), The Image of the City, MIT Press and Harvard College, USA. Morris, A. E. J. (1979, 1994), History of Urban Form Before the Industrial Revolutions, Pearson Education Limited, England.
Dönem temasına paralel olarak öneri kaynaklar her dönem öğrencilere ayrıca iletilir.
Kentsel teoriler ve kavramlar üzerine kapsamlı bir teorik ders olarak, bu ders, temel kentsel kavramların ve teorilerin tarihini ve gelişimini, kentsel mekânla birlikte çağdaş kavramlar ve planlama teorilerini, Derse Katılım etmekte olan mezuniyet projeleriyle ilişkilendirerek tartışmayı amaçlamaktadır.
1. Mimari tasarımda kuramlar hakkında bilgi Ankara Tarihi Kent Merkezi’nin kentsel morfolojisi ve örneği, İlk Yerleşimler / Klasik Çağda Planlama, Ortaçağ Kasabaları / Rönesans Kentsel Planlaması, 19. yüzyıldan 1930’lara kadar olan dönemde Sanayi Sonrası Dönem, 1930’lardan sonraki Sanayi Sonrası Dönem, İslam Kenti ve Koruma Kuramı hakkında bilgi edinilmesi (BİLGİ).
2. Kentsel tasarım, planlama ve planlama süreci ve üst ölçek planlama ile ilgili geçmişten günümüze farklı kentsel tasarım yaklaşımlarıyla ilgili bilgi edinilmesi (BİLGİ).
3. Dönem ödevi araştırması kapsamında, öğrenci grupları mezuniyet projeleriyle ilgili olarak koruma, yenileme, tarihi kentlerin yeniden canlandırılması konularında bir kitap seçer ve analiz eder (BECERİ)
4. Kitabı tanımlı taslak ve içeriğe göre bir kitap inceleme raporu hazırlar ve sunum yapar (YETKİNLİK).