Jencks, C. and K. Kropf (eds. ) (1997) Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture, Academy Editions, Great Britain.
**
Banham, R. (1965). ‘A Home is Not a House’, Art in America, 1965, Volume 2, New York, p. 73.
Baudrillard, J. (1994) Simulacra and Simulation (The Body in Theory: Histories of Cultural Materialism), University of Michigan Press.
Baudrillard, J. , & Nouvel, J. (2000) The Singular Objects of Architecture (R. Bononno, Trans. ). University of Minnesota Press.
Benjamin, W. (1968) The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction. In Illuminations (orig. published 1936, pp. 217–251). Schocken Books.
Colomina, B. (2001) Enclosed by Images: The Eameses' Multimedia Architecture, Grey Room , Winter, 2001, No. 2 (Winter, 2001), pp. 5-29.
De Botton, A. (2017) Mutluluğun Mimarisi, çev. Banu Tellioğlu, Sel Yayıncılık, İstanbul (1. baskı 2007).
Koolhaas, R. , Wigley, M. et al. (2009) Storytelling, Volume 20: July, 2009.
Leach, N. (ed. ) (1997) Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory, Routledge, London and New York.
Luscombe D. (2014) Architectural concepts in Peter Eisenman's axonometric drawings of House VI, The Journal of Architecture, 19:4, 560-611.
McLuhan, M. (1994) Understanding Media The Extensions of Man (orig. published in 1964). The MIT Press.
Perec, G. (2017) Mekân Feşmekân, çev. Ayberk Erkay, Everest Yayınları, İstanbul.
Rattenbury, K. (ed. ) (2002) This is Not Architecture: Media Constructions, Routledge, London and New York.
Sykes, A. K. (ed. ) (2013) Yeni Bir Gündem İnşa Etmek: Mimarlık Kuramı 1993-2009 çev. Göksun Akyürek, Küre Yayınları, İstanbul.
Amaç, mimarların metinleri ve farklı mecralardaki söylemleri aracılığıyla çağdaş mimari, şehircilik ve tasarım hakkında eleştirel bir anlayış kazanmaktır. Tartışmalar ve alıştırmalar, öğrencilerin tasarımda kendi konumlarını belirlemelerine; mimarlık tarihi, kuram ve pratiği ile bunların tasarımla ilişkileri hakkında bir anlayış geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
1. Mimarlık tarihi ve kuram, ve bunların tasarımla ilişkisi konusunda bir anlayış geliştirmek.
2. 20. yüzyılın sonlarından bu yana çağdaş fikirler ve mimari pratikler hakkında bilgi sahibi olmak.
3. Çağdaş mimari düşünce ve uygulamalardaki temel konuları tartışmak.
4. Çağdaş mimari söylem hakkında entelektüel bir görüş geliştirmek.
5. Okumalar, yazılar, sınıf tartışma ve sunumları, grup işbirlikleri ve bir medya projesi aracılığıyla eleştirel düşünme, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirmek.