Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Fen Edebiyat Fakültesi \ Psikoloji
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Psikoloji Lisans Programı
Bu dersin amacı, insanın çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik dönemindeki büyüme ve gelişimini, sürekliliğini ve değişimini anlamaktır. Ders boyunca, insan gelişimine olan fiziksel, duygusal, psikososyal ve bilişsel etkiler ele alınacaktır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Berk, L. E. (2014). Development through the lifespan (6th ed.). Pearson.
Bu dersin üç ana öğrenme hedefi vardır: 1. Yaşam boyu gelişimi ele alan başlıca teorik bakış açılarını belirlemek; 2. Gelişmekte olan bireyi, insan gelişiminin fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal alanlarında tanımlamak; 3. İnsan gelişimindeki cinsiyet farklılıklarını ve kültürel farklılıkları tartışmak.
1. Yaşam boyu gelişimi açıklayan temel teoriler hakkında bilgi sahibi olmak,
2. Fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim alanlarını ve bunların birbirleriyle etkileşimini bilmek,
3. İnsan gelişimine karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirmek.
1. Hafta: Giriş + Tarih, Teori ve Araştırma Stratejileri
2. Hafta: Tarih, Teori ve Araştırma Stratejileri + Biyolojik ve Çevresel Temeller
3. Hafta: Doğum Öncesi Gelişim, Doğum ve Yeni Doğan Bebek
4. Hafta: Bebeklik ve Yürümeye Başlayan Çocuklukta Fiziksel Gelişim: İlk İki Yıl + Bebeklik ve Yürümeye Başlayan Çocuklukta Bilişsel Gelişim: İlk İki Yıl
5. Hafta: Bebeklik ve Yürümeye Başlayan Çocuklukta Duygusal ve Sosyal Gelişim: İlk İki Yıl
6. Hafta: Erken Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim: İki ila Altı Yıl
7. Hafta: Erken Çocuklukta Duygusal ve Sosyal Gelişim: İki ila Altı Yıl
8. Hafta: Orta Çocuklukta Gelişim
9. Hafta: Ergenlikte Gelişim
10. Hafta: İlk Yetişkinlikte Gelişim
11. Hafta: Orta Yetişkinlikte Gelişim
12. Hafta: İleri Yetişkinlikte Gelişim
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 60
• Final % 40
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|