Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
	
	
	
 
	Fen Edebiyat Fakültesi \ Tarih
	
	
	
 
				
	Kredi
	AKTS
	Ders Türü
	Öğretim Dili
 
				
				
				
	Antikite'nin başlamasından itibaren Eski Yunan tarihi ve uygarlığı ana hatlarıyla incelenecek, sonrasında ise Roma tarihi ele alınacaktır.
	
	
	
 
				
	Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
	
	
	
 
	Akalın, Cüneyt. Taş Devri'nden Ortaçağ'a Uygarlık Tarihi,İstanbul : Derin Yayınları, 2010.
Wacher, John: The RomanWorld, London: Routledge, 2001. 
Sevin, Veli. Eski Anadolu veTrakya, Başlangfıcından Pers Eğemenliğine Kadar, İstanbul: İletişim Yayınları.
	
	
	
 
				
	Uygarlığın kökenleri ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olarak öz niteliklerinin ışığında bugüne bakmak.
	
	
	
 
				
	
					
						1. Eski Çağ Tarihi ve Medeniyetleri hakkında bilgi sahibi olunması.
					
				
	
	
	
 
				
	1. Hafta: Yunanistan
2. Hafta: Dor Göçleri ve Eski Grek Kolonizasyon Safhası, Şehir Devletleri
3. Hafta: M.Ö 8. Yüzyıl ile M.Ö 6. Yüzyıl Arası Geç Kolonizasyon Safhası
4. Hafta: Pers Savaşları
5. Hafta: Felsefe
6. Hafta: Makedonya'nın Yükselişi
7. Hafta: Apenin Yarımadası
8. Hafta: Roma Tarihinin Gerçek Seyrine Giriş
9. Hafta: Roma Tarihinin Başlangıç Dönemi
10. Hafta: Roma'nın Dünya Gücüne Dönüşmeye Başlaması
11. Hafta: Gracchus Kardeşlerin Islahat Denemeleri
12. Hafta: İmparatorluk Dönemi
	
	
	
 
				
				
					
					
						
							
								
									| Referans Değerlendirme Ölçütleri | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı | 
									Katkı Payı (%) | 
								
							
							
								
									
										| Derse Devam / Katılım | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ödev | 
										1 | 
										%10 | 
									
								
									
										| Proje | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										1 | 
										%10 | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ara Sınav | 
										1 | 
										%35 | 
									
								
									
										| Final | 
										1 | 
										%45 | 
									
								
							
							
								
									 | 
									Toplam | 
									%100 | 
								
							
						
						
						
							
								
									| Referans AKTS-İş Yükü Tablosu | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı/Hafta | 
									Süresi (Saat) | 
									İş Yükü | 
								
							
							
								
									
										| Ders Süresi (ilk 6 hafta) | 
										6 | 
										4 | 
										24 | 
									
								
									
										| Ders Süresi (son 6 hafta) | 
										6 | 
										3 | 
										18 | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ödev | 
										1 | 
										20 | 
										20 | 
									
								
									
										| Proje | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										1 | 
										20 | 
										20 | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) Hazırlık | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ara Sınav Hazırlık | 
										1 | 
										30 | 
										30 | 
									
								
									
										| Final | 
										1 | 
										2 | 
										2 | 
									
								
									
										| Final Hazırlık | 
										1 | 
										30 | 
										30 | 
									
								
									
										| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme vb.) | 
										10 | 
										4 | 
										40 | 
									
								
							
							
								
									| Toplam İş Yükü |  |  | 
									184 | 
								
								
									| Toplam İş Yükü / 30 |  |  | 
									184 / 30 | 
								
								
									 |  |  | 
									6.133333 | 
								
								
									| Dersin AKTS Kredisi |  |  | 
									6 | 
								
							
						
					
				
			
				
					
						
							 | 
							
								Program Çıktısı
								**
							 | 
						
						
							
								| 1 | 
							
								2 | 
							
								3 | 
							
								4 | 
							
								5 | 
							
								6 | 
							
								7 | 
							
								8 | 
							
								9 | 
							
								10 | 
							
								11 | 
							
								12 | 
							
								13 | 
							
						
					
					
						| 
							Ders Çıktısı
						 | 
						
							
								| 1 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 |