Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
	
	
	
 
	Fen Edebiyat Fakültesi \ Tarih
	
	
	
 
				
	Kredi
	AKTS
	Ders Türü
	Öğretim Dili
 
				
				
				
	Bu derste tarih felsefesi üzerine bugüne kadar ortaya konmuş düşünceler ve tarihi olayların şekillenmesinde önemli rol oynayan coğrafya ve insan ilişkisi incelenecektir.
	
	
	
 
				
	Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
	
	
	
 
	Collingwood, R. G.,Tarih Tasarımı, Çvr. Kurtuluş Dinçer, Ara Yayıncılık, İstanbul 1990.
İbn Haldun, Mukaddime, Çvr. Zakir Kadiri Ugan, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul 1988
	
	
	
 
				
	Tarih felsefesi üzerine bugüne kadar ortaya konmuş düşünceler ve tarihi olayların  şekillenmesinde önemli rol oynayan coğrafya ve insan ilişkisini tetkik etmek.
	
	
	
 
				
	
					
						1. Tarih felsefesi üzerine bugüne kadar ortaya konmuş düşüncelerin öğrenilmesi
					
				
	
	
	
 
				
	1. Hafta: Tarih ve felsefe terimleri; tarihi felsefe, içerik ve alan
2. Hafta: Tarihin yapısı, konusu ve metodu 
3. Hafta: Bilginin imkânı, kaynağı ve alanı
4. Hafta: Nesnellik
5. Hafta: Tarih Teorileri
6. Hafta: Tarihselcilik
7. Hafta: Eskiçağ Medeniyetlerinde Tarih Anlayışı
8. Hafta: Yahudi, Hristiyan ve İslam Medeniyetlerinin Tarih Anlayışları
9. Hafta: Yeniçağda Tarih Düşüncesi
10. Hafta: Tarihçilikte Zaman Anlayışı
11. Hafta: Annales Ekolü
12. Hafta: Bilimsel Tarih
	
	
	
 
				
				
					
						
	Referans Değerlendirme Ölçütleri
	
	
	
 
	• Derse Katılım % 30
• Sunum % 10
• Ara Sınav % 30
• Final % 30
	
	
	
 
					
					
				
			
				
					
						
							 | 
							
								Program Çıktısı
								**
							 | 
						
						
							
								| 1 | 
							
								2 | 
							
								3 | 
							
								4 | 
							
								5 | 
							
								6 | 
							
								7 | 
							
								8 | 
							
								9 | 
							
								10 | 
							
								11 | 
							
								12 | 
							
								13 | 
							
						
					
					
						| 
							Ders Çıktısı
						 | 
						
							
								| 1 | 
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 |