Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
	
	
	
 
	Fen Edebiyat Fakültesi \ Tarih
	
	
	
 
				
	Kredi
	AKTS
	Ders Türü
	Öğretim Dili
 
				
				
				
	Arapça düzensiz çoğullar; Arapça türetilmiş masdarlar; Arapça ve Farsça edat ve türetme ekleri; Sayılar, günler ve aylar; Arapça ve Farsça kelime içerikli matbu tarih metinleri okuma çalışmaları 
	
	
	
 
				
	Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
	
	
	
 
	Sakin, Orhan. Osmanlı Türkçesi Rehberi. İstanbul: Yeditepe Yayınevi, 2016.
Kurt, Yılmaz. Osmanlıca Dersleri: 1. Ankara: Akçağ Yayınevi, 2015.
Develi, Hayati. Osmanlı Türkçesi Kılavuzu 1. İstanbul: Kitabevi yayınları, 2003.
Aksoyak, İ. Hakkı. Osmanlı Türkçesi Okuma Kitabı, Ankara: Grafiker yayınları, 2015
Aşıkpaşazade, Aşıkpaşazade Tarihi, İstanbul, 1914.
Mehmed Neşri, Kitab-i Cihannüma, cilt I-II, Ankara: Türk Tarih Kurumu, 1995.
	
	
	
 
				
	Bu ders, Osmanlıca kapsamında gerekli temel Arapça ve Farsça dil bilgisi unsurlarını öğretmeyi amaçlar. Böylelikle öğrencilerin orta düzey ağırlıkta Osmanlıca matbu metinleri okuyup anlamalarını hedefler. Bu çerçevede öğrencilerin özellikle matbu Osmanlı kroniklerini okuyup anlayacak düzeye çıkarmak amaçları arasındadır.
	
	
	
 
				
	
					
						1. Osmanlıca kapsamında temel Arapça ve Farsça dil bilgisi öğrenmek
					
						2. Arapça ve Farsça yoğunluklu Osmanlıca matbu metinleri okuyup anlamak
					
				
	
	
	
 
				
	1. Hafta: Dersin tanıtımı, hedef ve beklentilerin anlatılması. Arapça düzensiz çoğullar
2. Hafta: Arapça düzensiz çoğullar; metin okuma çalışması
3. Hafta: İsm-i fail ism-i meful; Arapça ön edatlar (harf-i cerr)
4. Hafta: Arapça türetilmiş masdarlar; metin okuma çalışması
5. Hafta: Arapça türetilmiş masdarlar; metin okuma çalışması
6. Hafta: Arapça türetilmiş masdarlar; Okuma quizi
7. Hafta: Ara sınav
8. Hafta: İsm-i mekan, ism-i alet, ism-i mensub; metin okuma çalışması
9. Hafta: Arapça sıfat, edat ve zamirler; metin okuma çalışması
10. Hafta: Farsça yapım ekleri; metin okuma çalışması
11. Hafta: Sayılar, günler, aylar; Okuma quizi
12. Hafta: Genel tekrar; metin okuma çalışması
	
	
	
 
				
				
					
					
						
							
								
									| Referans Değerlendirme Ölçütleri | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı | 
									Katkı Payı (%) | 
								
							
							
								
									
										| Derse Devam / Katılım | 
										1 | 
										%10 | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ödev | 
										3 | 
										%10 | 
									
								
									
										| Proje | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) | 
										1 | 
										%10 | 
									
								
									
										| Ara Sınav | 
										1 | 
										%30 | 
									
								
									
										| Final | 
										1 | 
										%40 | 
									
								
							
							
								
									 | 
									Toplam | 
									%100 | 
								
							
						
						
						
							
								
									| Referans AKTS-İş Yükü Tablosu | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı/Hafta | 
									Süresi (Saat) | 
									İş Yükü | 
								
							
							
								
									
										| Ders Süresi (ilk 6 hafta) | 
										6 | 
										4 | 
										24 | 
									
								
									
										| Ders Süresi (son 6 hafta) | 
										6 | 
										3 | 
										18 | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ödev | 
										3 | 
										10 | 
										30 | 
									
								
									
										| Proje | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) Hazırlık | 
										1 | 
										10 | 
										10 | 
									
								
									
										| Ara Sınav Hazırlık | 
										1 | 
										25 | 
										25 | 
									
								
									
										| Final | 
										1 | 
										2 | 
										2 | 
									
								
									
										| Final Hazırlık | 
										1 | 
										25 | 
										25 | 
									
								
									
										| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme vb.) | 
										10 | 
										4 | 
										40 | 
									
								
							
							
								
									| Toplam İş Yükü |  |  | 
									174 | 
								
								
									| Toplam İş Yükü / 30 |  |  | 
									174 / 30 | 
								
								
									 |  |  | 
									5.800000 | 
								
								
									| Dersin AKTS Kredisi |  |  | 
									6 | 
								
							
						
					
				
			
				
					
						
							 | 
							
								Program Çıktısı
								**
							 | 
						
						
							
								| 1 | 
							
								2 | 
							
								3 | 
							
								4 | 
							
								5 | 
							
								6 | 
							
								7 | 
							
								8 | 
							
								9 | 
							
								10 | 
							
								11 | 
							
								12 | 
							
								13 | 
							
						
					
					
						| 
							Ders Çıktısı
						 | 
						
							
								| 1 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
							
						
							
								| 2 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 |