Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
	
	
	
 
	Fen Edebiyat Fakültesi \ Tarih
	
	
	
 
				
	Kredi
	AKTS
	Ders Türü
	Öğretim Dili
 
				
				
				
	Yeniçağ ve Yakınçağ Avrupası’ndaki siyasal akışla karşılıklı etkileşim içinde olan ekonomik, toplumsal ve kültürel yapılanmalar ve gelişmeler de işlenecektir. Dersin son büyük konu çerçevesini, Yakınçağ’da Avrupa devletlerinin gelişme çizgisinde kendi aralarındaki rekabeti ve çatışmalarını diğer kıtalarda sürdürmeleriyle, Birinci Dünya Savaşı’na uzanan süreç oluşturuyor.
	
	
	
 
				
	Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
	
	
	
 
	DAVIES, Norman; Avrupa Tarihi, İmge Yay., Ankara, 2011. 
	
	
	
 
				
	 Bu dersin amacı, temelleri Ortaçağ’da atılmış olan ve çağdaş dünyanın ortak ölçütleri olarak benimsenen normların ilke olarak geliştiği Yeniçağ Avrupası’nın özgül tarihsel akışında nasıl şekillendiğini ve Yakınçağ'da hangi boyutlara vardığını, ilgili birincil kaynakların eşliğinde tanımaktır.
	
	
	
 
				
	
					
						1. Yeniçağ'dan Yakınçağ'a Avrupa'daki siyasi, sosyal ve ekonomik gelişimin dünya hakimiyetine katkıları, dünya tarihinin değişimine etkileri hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
					
				
	
	
	
 
				
	1. Hafta: Reformasyon Sonrası Avrupa’da Din Savaşları
2. Hafta: 15. Yüzyılın Sonundan 17. Yüzyılın Ortasına Kadar Avrupa Siyasi Tarihi 
3. Hafta: Avrupa Devletlerinin Denizlerde Üstünlüğü Sağlaması(1500-1700)
4. Hafta: Yeni Sömürgeci Devletler ve Modern Devletler Hukuku
5. Hafta: Otuz Yıl Savaşları ve Westphalia Barışı (1648)
6. Hafta: Aydınlanma Çağı
7. Hafta: Ara Sınav
8. Hafta: Aydınlıkçı Mutlakiyet
9. Hafta: Fransız İhtilali
10. Hafta: Viyana Kongesi, 1830 ve 1848 İhtilalleri 
11. Hafta: 19. Yüzyılın İkinci Yarısında Avrupa Siyasetinde Görülen Gelişmeler
12. Hafta: Birinci Dünya Savaşı’na Giden Yol ve Savaşın Nedenleri
	
	
	
 
				
				
					
					
						
							
								
									| Referans Değerlendirme Ölçütleri | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı | 
									Katkı Payı (%) | 
								
							
							
								
									
										| Derse Devam / Katılım | 
										1 | 
										%10 | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ödev | 
										1 | 
										%10 | 
									
								
									
										| Proje | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										1 | 
										%10 | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ara Sınav | 
										1 | 
										%30 | 
									
								
									
										| Final | 
										1 | 
										%40 | 
									
								
							
							
								
									 | 
									Toplam | 
									%100 | 
								
							
						
						
						
							
								
									| Referans AKTS-İş Yükü Tablosu | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı/Hafta | 
									Süresi (Saat) | 
									İş Yükü | 
								
							
							
								
									
										| Ders Süresi (ilk 6 hafta) | 
										6 | 
										3 | 
										18 | 
									
								
									
										| Ders Süresi (son 6 hafta) | 
										6 | 
										3 | 
										18 | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ödev | 
										1 | 
										10 | 
										10 | 
									
								
									
										| Proje | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										1 | 
										10 | 
										10 | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) Hazırlık | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ara Sınav Hazırlık | 
										1 | 
										15 | 
										15 | 
									
								
									
										| Final | 
										1 | 
										3 | 
										3 | 
									
								
									
										| Final Hazırlık | 
										1 | 
										20 | 
										20 | 
									
								
									
										| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme vb.) | 
										10 | 
										2 | 
										20 | 
									
								
							
							
								
									| Toplam İş Yükü |  |  | 
									114 | 
								
								
									| Toplam İş Yükü / 30 |  |  | 
									114 / 30 | 
								
								
									 |  |  | 
									3.800000 | 
								
								
									| Dersin AKTS Kredisi |  |  | 
									4 | 
								
							
						
					
				
			
				
					
						
							 | 
							
								Program Çıktısı
								**
							 | 
						
						
							
								| 1 | 
							
								2 | 
							
								3 | 
							
								4 | 
							
								5 | 
							
								6 | 
							
								7 | 
							
								8 | 
							
								9 | 
							
								10 | 
							
								11 | 
							
								12 | 
							
								13 | 
							
						
					
					
						| 
							Ders Çıktısı
						 | 
						
							
								| 1 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 |