Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
	
	
	
 
	Fen Edebiyat Fakültesi \ Tarih
	
	
	
 
				
	Kredi
	AKTS
	Ders Türü
	Öğretim Dili
 
				
				
				
	Bu derste Osmanlının son döneminde ortaya çıkan fikir akımları ile onları temsil eden kişiler işlenecektir. Bu fikirlerin kaynakları ile Osmanlının son döneminde yaşadığı dönüşüme etkisi de ele alınacaktır.
	
	
	
 
				
	Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
	
	
	
 
	Berkes, Niyazi. Türkiye'de Çağdaşlaşma, Yapı Kredi, 2003.
Zürcher, Erik. The Young Turk Legacy and National Buildings, I. B. Tauris, 2010.
Mardin, Şerif. Jön Türklerin Siyasi Fikirleri, İletişim Yayınevi, 2008.
	
	
	
 
				
	20. ve 21. yy Türkiye'sine damga vuran fikir akımlarının kökenlerini inceleyerek günümüzde yaşanan entelektüel ve siyasi tartışmaları daha iyi anlayabilmek
	
	
	
 
				
	
					
						1. Osmanlının son döneminde ortaya çıkan fikir akımları ile onları temsil eden kişiler hakkında bilgi edinilmesi
					
						2. Bu bilgilerle güncel olayların daha iyi anlaşılma imkanı tanınması.
					
				
	
	
	
 
				
	1. Hafta: Dersin Tanımı
2. Hafta: Osmanlıcılık
3. Hafta: Batıcılık
4. Hafta: İslamcılık
5. Hafta: Türkçülük
6. Hafta: Turancılık
7. Hafta: Adem-i Merkeziyetçilik, Sosyalizm
8. Hafta: Materyalizm- Pozitivizm
9. Hafta: Toplumsal Darwinizm
10. Hafta: Feminizm
11. Hafta: Diğer Fikir Akımları
12. Hafta: Münazara
	
	
	
 
				
				
					
						
	Referans Değerlendirme Ölçütleri
	
	
	
 
	• Derse Katılım % 10
• Sunum % 10
• Ödev % 20
• Ara Sınav % 20
• Final % 40
	
	
	
 
					
					
				
			
				
					
						
							 | 
							
								Program Çıktısı
								**
							 | 
						
						
							
								| 1 | 
							
								2 | 
							
								3 | 
							
								4 | 
							
								5 | 
							
								6 | 
							
								7 | 
							
								8 | 
							
								9 | 
							
								10 | 
							
								11 | 
							
								12 | 
							
								13 | 
							
						
					
					
						| 
							Ders Çıktısı
						 | 
						
							
								| 1 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
							
						
							
								| 2 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 |