Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
	
	
	
 
	Fen Edebiyat Fakültesi \ Tarih
	
	
	
 
				
	Kredi
	AKTS
	Ders Türü
	Öğretim Dili
 
				
				
				
	Osmanlı sosyal ve ekonomik tarihinin konuları ile ilgili kaynakların ve bu alandaki araştırma yöntemlerinin teorik olarak açıklanması ve öğrencilerin hazırladığı seminerlerin topluca değerlendirilmesi.
	
	
	
 
				
	Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
	
	
	
 
	Kütükoğlu, S. Mübahat. Tarih Araştırmalarında Usul, Kubbealtı Neşriyat: İstanbul 1997.
Faroqhi, Suaiya. Osmanlı Tarihi Nasıl İncelenir, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 2001. 
Togan, A. Zeki Velidi, Umumi Türk Tarihine Giriş, Enderun Kitabevi, İstanbul 1981. 
	
	
	
 
				
	Osmanlı sosyal ve ekonomik tarihinini teorik olarak açıklamak.
	
	
	
 
				
	
					
						1. Osmanlı sosyal ve ekonomik tarihi hakkında bilgi sahibi olunması
					
				
	
	
	
 
				
	1. Hafta: Seminer hakkında genel bilgilendirme ve araştırma yöntemlerini anlatma
2. Hafta: Seminer araştırma alanları ile ilgili bilgilendirme
3. Hafta: Araştırma yapacak olan öğrencilerin tarihi dönemler hakkında (varsa) eksik literatür bilgisini tamamlama
4. Hafta: Araştırma alanlarının belirlenmesi ve araştırma konularının dağılımının yapılması
5. Hafta: Araştırılan dönemlerle ve konularla ilgili literatür ve bilgilendirme sunumlarının başlaması
6. Hafta: Sınıfta değerlendirmeye ve tartışmaya açılan araştırma konularının eksikliklerinin uyarı ve önerilerle giderilmesi
7. Hafta: Seminer sunumuna yönelik ön hazırlıklar bakımından sunum ve yazım kurallarının yeniden gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi
8. Hafta: Sunumu yapılacak konular hakkında tek tek ön bilgilendirme ve değerlendirmelerin yapılması
9. Hafta: Seminer sunumlarının başlamasından önce son kontrollerin yapılması ve sunum takviminin belirlenmesi
10. Hafta: Seminer sunumu ve tartışma
11. Hafta: Seminer sunumu ve tartışma
12. Hafta: Seminer sunumu, tartışma ve genel değerlendirme
	
	
	
 
				
				
					
					
						
							
								
									| Referans Değerlendirme Ölçütleri | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı | 
									Katkı Payı (%) | 
								
							
							
								
									
										| Derse Devam / Katılım | 
										1 | 
										%20 | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ödev | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Proje | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ara Sınav | 
										1 | 
										%35 | 
									
								
									
										| Final | 
										1 | 
										%45 | 
									
								
							
							
								
									 | 
									Toplam | 
									%100 | 
								
							
						
						
						
							
								
									| Referans AKTS-İş Yükü Tablosu | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı/Hafta | 
									Süresi (Saat) | 
									İş Yükü | 
								
							
							
								
									
										| Ders Süresi (ilk 6 hafta) | 
										6 | 
										2 | 
										12 | 
									
								
									
										| Ders Süresi (son 6 hafta) | 
										6 | 
										2 | 
										12 | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ödev | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Proje | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) Hazırlık | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ara Sınav Hazırlık | 
										1 | 
										30 | 
										30 | 
									
								
									
										| Final | 
										1 | 
										2 | 
										2 | 
									
								
									
										| Final Hazırlık | 
										1 | 
										40 | 
										40 | 
									
								
									
										| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme vb.) | 
										10 | 
										5 | 
										50 | 
									
								
							
							
								
									| Toplam İş Yükü |  |  | 
									146 | 
								
								
									| Toplam İş Yükü / 30 |  |  | 
									146 / 30 | 
								
								
									 |  |  | 
									4.866667 | 
								
								
									| Dersin AKTS Kredisi |  |  | 
									5 | 
								
							
						
					
				
			
				
					
						
							 | 
							
								Program Çıktısı
								**
							 | 
						
						
							
								| 1 | 
							
								2 | 
							
								3 | 
							
								4 | 
							
								5 | 
							
								6 | 
							
								7 | 
							
								8 | 
							
								9 | 
							
								10 | 
							
								11 | 
							
								12 | 
							
								13 | 
							
						
					
					
						| 
							Ders Çıktısı
						 | 
						
							
								| 1 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 |