Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
	
	
	
 
	Fen Edebiyat Fakültesi \ Tarih
	
	
	
 
				
	Kredi
	AKTS
	Ders Türü
	Öğretim Dili
 
				
				
				
	Osmanlı Tarihi'ne kaynak teşkil eden, Tevarih-i Ali Osmanlar'dan itibaren, Vekâyînâme, Sultannameler, Fetihnameler ve Osmanlı Tarihi'ne kaynaklık edebilecek yabancıların yazdığı eserler tanıtılarak, bunların Osmanlı Tarihi'ndeki önemi değerlendirilmektedir.
	
	
	
 
				
	Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
	
	
	
 
	Kütükoğlu, S. Mübahat. Tarih Araştırmalarında Usul, Kubbealtı Neşriyat: İstanbul 1997.
Faroqhi, Suaiya. Osmanlı Tarihi Nasıl İncelenir, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 2001. 
Togan, A. Zeki Velidi, Umumi Türk Tarihine Giriş, Enderun Kitabevi, İstanbul 1981. 
	
	
	
 
				
	Osmanlı Tarihi üzerine yapılacak bilimsel bir çalışmanın hem teorik hem de uygulamalı olarak hazırlanma, araştırma ve yazma süreci işlenecektir.
	
	
	
 
				
	
					
						1. Osmanlı Tarihi üzerine yapılacak bilimsel bir çalışmanın hem teorik hem de uygulamalı olarak hazırlanma, araştırma ve yazma sürecinin öğrenilmesi
					
				
	
	
	
 
				
	1. Hafta: Dersin Tanıtımı
2. Hafta: III. Selim Dönemi
3. Hafta: II. Mahmud dönemi
4. Hafta: Tanzimat Dönemi-I
5. Hafta: Tanzimat Dönemi-II
6. Hafta: Genç Osmanlılar-I
7. Hafta: Genç Osmanlılar-II; Ara sınav
8. Hafta: Meşrutiyet Dönemi
9. Hafta: II. Abdülhamid Dönemi-I
10. Hafta: II. Abdülhamid Dönemi-II
11. Hafta: II. Meşrutiyet Dönemi-I
12. Hafta: II.Meşrutiyet Dönemi-II
	
	
	
 
				
				
					
						
	Referans Değerlendirme Ölçütleri
	
	
	
 
	• Derse Katılım % 30
• Sunum % 50
• Ödev % 20
	
	
	
 
					
					
				
			
				
					
						
							 | 
							
								Program Çıktısı
								**
							 | 
						
						
							
								| 1 | 
							
								2 | 
							
								3 | 
							
								4 | 
							
								5 | 
							
								6 | 
							
								7 | 
							
								8 | 
							
								9 | 
							
								10 | 
							
								11 | 
							
								12 | 
							
								13 | 
							
						
					
					
						| 
							Ders Çıktısı
						 | 
						
							
								| 1 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 |