Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
	
	
	
 
	Fen Edebiyat Fakültesi \ Tarih
	
	
	
 
				
	Kredi
	AKTS
	Ders Türü
	Öğretim Dili
 
				
				
				
	Bu ders, öğrencilerin bilimsel araştırma süreçlerine ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmesini amaçlar. Akademik yazı yazma, literatür tarama, veri toplama, analiz etme ve araştırma sonuçlarını yapılandırılmış bir biçimde sunma gibi temel araştırma aşamaları uygulamalı olarak ele alınır. Ders kapsamında öğrenciler, bitirme tezi sürecine hazırlanırken bilimsel etik ilkeleri de öğrenir ve araştırmalarında uygular.
	
	
	
 
				
	Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
	
	
	
 
	John Tosh, Tarihin Peşinde: Tarih Nedir ve Nasıl Yazılır?, çev. Ayşe Ece, İstanbul: Kronik Kitap, 2020. 
Edward Hallett Carr, Tarih Nedir?, çev. Misket Gizem Gürsoy, İstanbul: İletişim Yayınları, 2021.
	
	
	
 
				
	Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel araştırma sürecine dair temel bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, literatür taraması yapma, veri toplama ve analiz etme gibi aşamaları uygulamalı olarak öğrenerek akademik yazım kurallarına uygun bir bitirme tezi hazırlamaya yönlendirilir. Ayrıca bilimsel etik ilkeleri tanıyarak araştırmalarında doğru alıntılama ve kaynak kullanımı becerisi geliştirirler.
	
	
	
 
				
	
					
						1. Akademik yazı uygulamaları yapar.
					
				
	
	
	
 
				
	1. Hafta: Konu belirleme
2. Hafta: Konuyu sınırlama
3. Hafta: Literatür tarama
4. Hafta: Literatür tarama
5. Hafta: Literatür tarama
6. Hafta: Veri toplama süreci
7. Hafta: Veri analizi
8. Hafta: Araştırma bulgularının tartışılması ve ilk geri bildirim
9. Hafta: Tez taslağı oluşturma
10. Hafta: Araştırma tekniklerini uygulayarak bilimsel metin yazma
11. Hafta: Araştırma tekniklerini uygulayarak bilimsel metin yazma
12. Hafta: Final geri bildirimi
	
	
	
 
				
				
					
					
						
							
								
									| Referans Değerlendirme Ölçütleri | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı | 
									Katkı Payı (%) | 
								
							
							
								
									
										| Derse Devam / Katılım | 
										1 | 
										%10 | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ödev | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Proje | 
										10 | 
										%50 | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										1 | 
										%40 | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ara Sınav | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Final | 
										- | 
										- | 
									
								
							
							
								
									 | 
									Toplam | 
									%100 | 
								
							
						
						
						
							
								
									| Referans AKTS-İş Yükü Tablosu | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı/Hafta | 
									Süresi (Saat) | 
									İş Yükü | 
								
							
							
								
									
										| Ders Süresi (ilk 6 hafta) | 
										6 | 
										3 | 
										18 | 
									
								
									
										| Ders Süresi (son 6 hafta) | 
										6 | 
										3 | 
										18 | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ödev | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Proje | 
										10 | 
										6 | 
										60 | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										12 | 
										2 | 
										24 | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) Hazırlık | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ara Sınav Hazırlık | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Final | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Final Hazırlık | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme vb.) | 
										10 | 
										6 | 
										60 | 
									
								
							
							
								
									| Toplam İş Yükü |  |  | 
									180 | 
								
								
									| Toplam İş Yükü / 30 |  |  | 
									180 / 30 | 
								
								
									 |  |  | 
									6.000000 | 
								
								
									| Dersin AKTS Kredisi |  |  | 
									6 | 
								
							
						
					
				
			
				
					
						
							 | 
							
								Program Çıktısı
								**
							 | 
						
						
							
								| 1 | 
							
								2 | 
							
								3 | 
							
								4 | 
							
								5 | 
							
								6 | 
							
								7 | 
							
								8 | 
							
								9 | 
							
								10 | 
							
								11 | 
							
								12 | 
							
								13 | 
							
						
					
					
						| 
							Ders Çıktısı
						 | 
						
							
								| 1 | 
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 |