Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
	
	
	
 
	Fen Edebiyat Fakültesi \ Tarih
	
	
	
 
				
	Kredi
	AKTS
	Ders Türü
	Öğretim Dili
 
				
				
				
	İngilizce Okuma ve Konuşma, İş Hayatı İçin İngilizce.
	
	
	
 
				
	Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
	
	
	
 
				
	Bu derste farklı türde metinler ve alıştırmalar aracılığıyla öğrencilerin başta tarih olmak üzere sosyal bilimler alanında İngilizce okuma, konuşma, anlama ve çeviri becerilerinin geliştirilmesine çalışılacaktır. Öğrenciler meslekleriyle ilgili tarihi, coğrafi, sosyolojik, hukuki, felsefi, siyasi, ekonomik ve dini temel kavramları öğrenmenin yanı sıra metin inceleme konusunda da bilgi sahibi olacaktır.
	
	
	
 
				
	
					
						1. İş hayatına yönelik İngilizce bilgisinin öğrenilmesi
					
				
	
	
	
 
				
	1. Hafta: Ders Tanıtımı
2. Hafta: İngilizce Tarih Terimleri I
3. Hafta: İngilizce Tarih Terimleri II
4. Hafta: Metin Analiz Teknikleri
5. Hafta: Metin Analizi I
6. Hafta: Metin Analizi II
7. Hafta: Sunum Teknikleri
8. Hafta: Öğrenci Sunumları I
9. Hafta: Öğrenci Sunumları II
10. Hafta: Öğrenci Sunumları III
11. Hafta: Akademik Yazım Teknikleri
12. Hafta: Akademik Yazım Uygulaması
	
	
	
 
				
				
					
					
						
							
								
									| Referans Değerlendirme Ölçütleri | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı | 
									Katkı Payı (%) | 
								
							
							
								
									
										| Derse Devam / Katılım | 
										1 | 
										%10 | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										1 | 
										%15 | 
									
								
									
										| Ödev | 
										2 | 
										%20 | 
									
								
									
										| Proje | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) | 
										3 | 
										%30 | 
									
								
									
										| Ara Sınav | 
										1 | 
										%25 | 
									
								
									
										| Final | 
										- | 
										- | 
									
								
							
							
								
									 | 
									Toplam | 
									%100 | 
								
							
						
						
						
							
								
									| Referans AKTS-İş Yükü Tablosu | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı/Hafta | 
									Süresi (Saat) | 
									İş Yükü | 
								
							
							
								
									
										| Ders Süresi (ilk 6 hafta) | 
										6 | 
										3 | 
										18 | 
									
								
									
										| Ders Süresi (son 6 hafta) | 
										6 | 
										3 | 
										18 | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										1 | 
										20 | 
										20 | 
									
								
									
										| Ödev | 
										2 | 
										20 | 
										40 | 
									
								
									
										| Proje | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) Hazırlık | 
										3 | 
										2 | 
										6 | 
									
								
									
										| Ara Sınav Hazırlık | 
										1 | 
										15 | 
										15 | 
									
								
									
										| Final | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Final Hazırlık | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme vb.) | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
							
							
								
									| Toplam İş Yükü |  |  | 
									117 | 
								
								
									| Toplam İş Yükü / 30 |  |  | 
									117 / 30 | 
								
								
									 |  |  | 
									3.900000 | 
								
								
									| Dersin AKTS Kredisi |  |  | 
									4 | 
								
							
						
					
				
			
				
					
						
							 | 
							
								Program Çıktısı
								**
							 | 
						
						
							
								| 1 | 
							
								2 | 
							
								3 | 
							
								4 | 
							
								5 | 
							
								6 | 
							
								7 | 
							
								8 | 
							
								9 | 
							
								10 | 
							
								11 | 
							
								12 | 
							
								13 | 
							
						
					
					
						| 
							Ders Çıktısı
						 | 
						
							
								| 1 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 |