Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
	
	
	
 
	Fen Edebiyat Fakültesi \ Tarih
	
	
	
 
				
	Kredi
	AKTS
	Ders Türü
	Öğretim Dili
 
				
				
				
	1946-1980 Dönemi Türkiye'de siyasi, sosyal ve ekonomik hayattaki değişim ve gelişmeler ele alınacaktır.
	
	
	
 
				
	Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
	
	
	
 
	BAYRAKTAR, Bayram- ÖZSOY, Hasan-KARAKAŞ, Muhammet; Çağdaş Türkiye Tarihi, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 2002.
BERKES, Niyazi; Türkiye’de Çağdaşlaşma, YKY, İstanbul, 2005.
BİAGİNİ, Antonello; Çağdaş Türkiye Tarihi, Phonix Yayınevi, Ankara, 2007.
ERASLAN, Cezmi; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara, 2004.
	
	
	
 
				
	Bu derste, Türkiye'de çok partili hayata geçiş süreci irdelenerek Türkiye'de demokrasinin yerleşme süreci değerlendirilmektedir. Bu çerçevede 1950-1980 döneminde Türkiye'deki siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel değişim incelenmektedir. 
	
	
	
 
				
	
					
						1. Çok partili hayata geçişin gerçekleştiği 1946 yılından başlayarak Türkiye'deki siyasi çekişmeler, çalkantılar, darbeler, anayasalar hakkında doğru bilgi sahibi olunacaktır.
					
				
	
	
	
 
				
	1. Hafta: II. Dünya Savaşı Sonrası Türkiye’de Siyasal Değişim ve Gelişmeler
2. Hafta: Çok Partili Hayata Geçiş ve 1946-1950 Dönemi Siyasi Gelişmeler
3. Hafta: 1950 Seçimleri ve Demokrat Parti İktidarı
4. Hafta: Kore Savaşı ve Türkiye
5. Hafta: Türkiye’nin Güvenlik Sorunu ve NATO
6. Hafta: Bölgesel Paktlar ve Türkiye
7. Hafta: Ara Sınav
8. Hafta: 1957-1960 Dönemi İç Politika Gelişmeleri ve 27 Mayıs Askeri Darbesi
9. Hafta: 1961-1965 Dönemi Demokrasiye Geçiş Süreci Gelişmeleri
10. Hafta: 12 Mart Muhtırasından 12 Eylül 1980 Askeri Darbesine Siyasi Gelişmeler 
11. Hafta: Kıbrıs ve Ege Sorunları I
12. Hafta: Kıbrıs ve Ege Sorunları II
	
	
	
 
				
				
					
					
						
							
								
									| Referans Değerlendirme Ölçütleri | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı | 
									Katkı Payı (%) | 
								
							
							
								
									
										| Derse Devam / Katılım | 
										1 | 
										%10 | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ödev | 
										1 | 
										%10 | 
									
								
									
										| Proje | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										1 | 
										%10 | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ara Sınav | 
										1 | 
										%30 | 
									
								
									
										| Final | 
										1 | 
										%40 | 
									
								
							
							
								
									 | 
									Toplam | 
									%100 | 
								
							
						
						
						
							
								
									| Referans AKTS-İş Yükü Tablosu | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı/Hafta | 
									Süresi (Saat) | 
									İş Yükü | 
								
							
							
								
									
										| Ders Süresi (ilk 6 hafta) | 
										6 | 
										4 | 
										24 | 
									
								
									
										| Ders Süresi (son 6 hafta) | 
										6 | 
										3 | 
										18 | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ödev | 
										1 | 
										30 | 
										30 | 
									
								
									
										| Proje | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										1 | 
										30 | 
										30 | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) Hazırlık | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ara Sınav Hazırlık | 
										1 | 
										30 | 
										30 | 
									
								
									
										| Final | 
										1 | 
										3 | 
										3 | 
									
								
									
										| Final Hazırlık | 
										1 | 
										30 | 
										30 | 
									
								
									
										| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme vb.) | 
										10 | 
										2 | 
										20 | 
									
								
							
							
								
									| Toplam İş Yükü |  |  | 
									185 | 
								
								
									| Toplam İş Yükü / 30 |  |  | 
									185 / 30 | 
								
								
									 |  |  | 
									6.166667 | 
								
								
									| Dersin AKTS Kredisi |  |  | 
									6 | 
								
							
						
					
				
			
				
					
						
							 | 
							
								Program Çıktısı
								**
							 | 
						
						
							
								| 1 | 
							
								2 | 
							
								3 | 
							
								4 | 
							
								5 | 
							
								6 | 
							
								7 | 
							
								8 | 
							
								9 | 
							
								10 | 
							
								11 | 
							
								12 | 
							
								13 | 
							
						
					
					
						| 
							Ders Çıktısı
						 | 
						
							
								| 1 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 |