Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
	
	
	
 
	Fen Edebiyat Fakültesi \ Tarih
	
	
	
 
				
	Kredi
	AKTS
	Ders Türü
	Öğretim Dili
 
				
				
				
	Akdeniz'in tarihi coğrafyası ile iklim özelliklerinden kısaca bahsedildikten sonra tarih boyunca Akdeniz'in kara ve deniz ulaşımı, şehirleri, ekonomisi ve demografik yapısı, sosyo-ekonomik tarih perspektifinden incelenecektir. Bu kapsamda Akdeniz hakimiyeti için gerçekleşen siyasî ve askerî mücadelelerin kronolojik bir tarihi anlatılacaktır. Dünya tarihinin en önemli merkezi olan Akdeniz'in XVII. asırdan itibaren yerini Atlantik'e bırakması değerlendirilecek hususlar arasındadır.
	
	
	
 
				
	Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
	
	
	
 
	David Abulafia, “Akdeniz nedir?”, Tarihte Akdeniz, editör: David Abulafia, çev. Nurettin Elhüseyni, İstanbul, Oğlak Yayıncılık, 2005. 
David Abulafia, Büyük Deniz, Akdeniz'de İnsanlık Tarihi, İstanbul, Alfa Yayınları, 2012. Fernand Braudel, “Akdeniz”, Akdeniz, Mekan ve Tarih, editör: Fernand Braudel, çev. Necati Erkurt, İstanbul, Metis Yayınları, 1990.
 
	
	
	
 
				
	Akdeniz coğrafyasının mekansal ve tarihsel özelliklerini incelemek
	
	
	
 
				
	
					
						1. Mekansal ve Tarihsel olarak Akdeniz Coğrafyası hakkında bilgi sahibi olunması
					
				
	
	
	
 
				
	1. Hafta: Dersin Tanıtılması
2. Hafta: Akdeniz coğrafyası I
3. Hafta: Akdeniz coğrafyası II
4. Hafta: Akdeniz’deki Hâkimiyet Mücadelesi
5. Hafta: Doğu Akdeniz’deki Güç ve Çıkar Çatışması 
6. Hafta: İskenderiye, Kıbrıs, Antalya ve Konstantinopolis arasındaki ticari rekabet
7. Hafta: Selçuklular’ın Akdeniz’deki güç dengeleri arasında yeri
8. Hafta: İtalyan Şehir Devletleri ile Selçuklular arasındaki ilişkiler
9. Hafta: Selçuklu hâkimiyetinin son bulması
10. Hafta: Türkiye’de Beyliklerin hâkimiyet tesis etmesi
11. Hafta:  Latin ve Memluk ilişkisi
12. Hafta: 14.-15. Yüzyıl’da Akdeniz
	
	
	
 
				
				
					
						
	Referans Değerlendirme Ölçütleri
	
	
	
 
	• Derse Katılım % 10
• Ödev % 30
• Sunum % 10
• Final % 50
	
	
	
 
					
					
				
			
				
					
						
							 | 
							
								Program Çıktısı
								**
							 | 
						
						
							
								| 1 | 
							
								2 | 
							
								3 | 
							
								4 | 
							
								5 | 
							
								6 | 
							
								7 | 
							
								8 | 
							
								9 | 
							
								10 | 
							
								11 | 
							
								12 | 
							
								13 | 
							
						
					
					
						| 
							Ders Çıktısı
						 | 
						
							
								| 1 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 |