Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Kalp ve damar sistemi cerrahi hastalıklarına yaklaşım ve bu hastalıkların cerrahi tedavilerinin bilgi ve becerilerini kazandırır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Bu staj, Kalp ve damar sistemi cerrahi hastalıklarına yaklaşım ve ağırlıklı olarak bu hastalıkların cerrahi tedavilerinin öğretilmesini amaçlamaktadır.
1. Kalp ve damar hastalarına koruyucu sağlık önlemleri sağlamak için gerekli prosedürleri ve araştırmaları listeler.
2. Kalp ve damar hastalıklarının tanı ve ayırıcı tanısını tartışır.
3. Yaygın kardiyolojik, venöz ve periferik arteriyel akut ve kronik bozuklukların sunumunu, patofizyolojisini, klinik ve laboratuvar özelliklerini tanımlar.
4. Kalp ve damar hastalarına birinci basamak profilaksisi ve tedavisi için gerekli prosedürleri ve araştırmaları listeler.
5. Kalp ve damar hastalıklarının tanı, ayırıcı tanı ve takibi için gerekli işlem ve tetkikleri listeler.
6. Uygun ve ayrıntılı bir hasta öyküsü alır, vakaların ayrıntılı fizik muayenesini yapar, vital bulguları değerlendirir, kayıt eder ve takibini yapar ve hastaları yazılı ve sözlü olarak açık bir şekilde sunar, gerektiğinde hastaları gelişmiş sağlık birimlerine sevk eder.
7. Akut ve kronik arteriyel ve venöz hastalıkların ilk adımlarını tanımlar.
8. Yaygın kardiyak, arteriyel ve venöz bozuklukların tedavisini açıklar.
9. Kardiyopulmoner arresti, akut arteriyel tıkanklıkları ve akut derin ven trombozunu tanır ve temel yaşam desteği sağlar, temel klinik prosedürleri ve müdahaleleri gerçekleştirir, laboratuvar incelemeleri için gerekli numuneleri alır.
10. Elektrokardiyografik bulguları değerlendirin ve teşhis eder, serum elektrolitlerini, böbrek fonksiyon testlerini, karaciğer fonksiyon testlerini ve tiroid fonksiyon testlerini, kardiyak biyobelirteçleri değerlendirir.
11. Kalp hastalıkları konusunda en güncel bilgilere ulaşır ve buna göre değerlendirme yapar, Kanıta dayalı bilgilere erişmek için yazılı ve çevrimiçi kaynakları doğru ve verimli kullanır.
12. Meslektaşlar, öğretim personeli ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile etkili bir şekilde iletişim kurar ve işbirliği yapar.
13. Birinci basamak ve özel bakım sağlayıcılarının rollerine, sorumluluklarına ve ilişkilerine saygı duyar ve anlar.
14. Analitik ve araştırma odaklı olmak, hastalar, aileleri ve sağlık personeli ile ilişkilerde kişilerarası beceriler ve profesyonellik sergiler.
1. Hafta: Dolaşım istemi hastalıkları öykü alma ve FM
2.Hafta: Venöz yetmezlik, derin ven trombozu ve varis cerrahisi Vasküler yaralanmaların tanı ve cerrahi tedavi yöntemleri
3.Hafta: Karotis arter stenozu ve cerrahi tedavisi Arteriyel emboliler tanı ve tedavi yöntemleri
4.Hafta: Kalp akciğer makinası
5.Hafta: Aort anevrizması ve diseksiyonları
6.Hafta: Aort kapak hastalıkları cerrahi tedavi yöntemleri
7.Hafta: Konjenital kalp hastalıkları ve cerrahi tedavi yöntemleri Koroner arter hastalıkları ve cerrahi tedavi yöntemleri
8.Hafta: Kalp tümörleri, Literatür saati
9.Hafta: Mitral kapak hastalıkları cerrahi tedavi yöntemleri
10.Hafta: Triküspid kapak hastalıkları cerrahi tedavi yöntemleri
11.Hafta: Kalp cerrahisinde yenilikler Hasta muayenesi
12.Hafta: Ameliyathanede PRATİK eğitimleri Yoğun bakım ve servis vizitleri
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Staj Karnesi % 10
• Yazılı Sınav % 50
• Sözlü Sınav % 40
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|