Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Öğrencilere, kalp hastalarına yaklaşım, koruyucu sağlık önlemlerinin uygulanması, kalp hastalıklarının tanı ve ayırıcı tanısını yapabilmek, kalp hastalarına birinci basamak proflaksisi ve tedavisini uygulamak, gerekltiğinde takibini yapmak ve endikasyon üzerine kalp hastalarını ileri sağlık birimlerine sevk etmek için gereken bilgi, beceri ve tutumları aktarır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Braunwald's Heart Disease: International Edition,
The Topol Solution: TeXtbook of Cardiovascular Medicine,
Fuster and Hurst's The Heart,
https://www. uptodate. com, https://pubmed. ncbi. nlm. nih. gov
Kardiyoloji stajı sonunda öğrencilerin; erişkinde görülen Kardiyoloji kapsamındaki hastalıkların tanısını ve ayırıcı tanısını yapmayı, ulusal çekirdek eğitim programında belirtilen düzeyde uygun tedaviyi verebilmeyi ve takip yapabilmeyi, gerekli hastaları uygun şekilde sevk koşullarını sağlamayı ve bir üst basamak sağlık merkezine sevk etme konusunda bilgi ve beceri sahibi olması amaçlanmaktadır.
1. Kardiyoloji hastalarına koruyucu sağlık önlemleri sağlamak için gerekli prosedürleri ve araştırmaları listeler.
2. Kalp hastalıklarının tanı ve ayırıcı tanısını tartışır.
3. Yaygın kardiyolojik akut ve kronik bozuklukların sunumunu, patofizyolojisini, klinik ve laboratuvar özelliklerini tanımlar.
4. Kalp hastalarına birinci basamak profilaksisi ve tedavisi için gerekli prosedürleri ve araştırmaları listeler.
5. Kardiyoloji hastalarının tanı, ayırıcı tanı ve takibi için gerekli işlem ve tetkikleri listeler.
6. Kardiyak ekokardiyografi, Holter EKG izleme, kardiyak egzersiz testinin ilk adımlarını tanımlar.
7. Kardiyak kateterizasyon ve koroner anjiyografinin ilk adımlarını tanımlar.
8. Perikardiyosentezin ilk adımlarını tanımlar.
9. Yaygın kardiyak bozuklukların tedavisini açıklar.
10. Ayaktan hipertansif hasta takibinin prosedürlerini açıklar.
11. Elektrofizyolojik çalışmayı ve kalp pili implantasyonunu tanımlar.
12. Uygun ve ayrıntılı bir hasta öyküsü alır.
13. Kalp hastasının ayrıntılı fizik muayenesini yapar.
14. Kardiyopulmoner arresi tanır ve temel yaşam desteği sağlar.
15. Temel klinik prosedürleri ve müdahaleleri gerçekleştirir.
16. Laboratuvar incelemeleri için gerekli numunelerin alır.
17. Klinik ve laboratuvar verilerini yorumlar.
18. Hastanın kan basıncını değerlendirir.
19. Hastanın periferik nabızlarını değerlendirir.
20. Öncelikli bir sorun listesi sağlar.
21. Yaygın kardiyak bozuklukları ve acil vakaları yönetir.
22. Hastaları yazılı ve sözlü olarak açık bir şekilde sunar.
23. Belirtildiğinde danışma ister.
24. Hastaları gelişmiş sağlık birimlerine sevk eder.
25. Kanıta dayalı bilgilere erişmek için yazılı ve çevrimiçi kaynakları doğru ve verimli kullanır.
26. Meslektaşlar, öğretim personeli ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile etkili bir şekilde iletişim kurar ve işbirliği yapar.
27. Elektrokardiyografik bulguları değerlendirin ve teşhis eder.
28. Serum elektrolitlerini, böbrek fonksiyon testlerini, karaciğer fonksiyon testlerini ve tiroid fonksiyon testlerini, kardiyak biyobelirteçleri değerlendirir.
29. Akut kalp rahatsızlıklarını teşhis eder.
30. Kardiyak oskültasyon uygular.
31. Sfingomanometri ile kan basıncını ölçer.
32. Birinci basamak ve özel bakım sağlayıcılarının rollerine, sorumluluklarına ve ilişkilerine saygı duyar ve anlar.
33. Analitik ve araştırma odaklı olmak, hastalar, aileleri ve sağlık personeli ile ilişkilerde kişilerarası beceriler ve profesyonellik sergiler.
34. Hasta haklarına saygı gösterin, hasta ve aileleriyle uygun şekilde iletişim kurar ve hastanın durumu hakkında açık ve net bilgi verir.
35. Yatarak ve polikliniklerde çalışırken enfeksiyon kontrol yönetmeliklerine uyar.
36. Kalp hastalıkları konusunda en güncel bilgilere ulaşır ve buna göre değerlendirme yapar.
37. Vital bulgu değerlendirir, kayıt eder ve takibini yapar
1. Hafta: Klinik tanıtımı ve bilgilendirme. Karnelerin dağıtımı, Çalışma düzeninin oluşturulması, Kardiyovasküler Riskin Değerlendirilmesi,
2. Hafta: Kardiyolojide anamnez alma ve Fizik muayene, Kardiyolojide Girişimsel Tanı Yöntemleri, Kardiyolojide Girişimsel Olmayan Tanı Yöntemleri, EKG’nin temel prensipleri, Aort Kapak Hastalıkları, Öğretim Üyesi ile Klinik Uygulamalar, Acil Servisi Vizitleri, Koroner Yoğun Bakım/Servis Viziti
3. Hafta: , öğrencilerle makale veya vaka saati, Mitral Kapak Hastalıkları, Periferik Arter Hastalığı, Akut Aort Sendromları, Hipertansiyon klinik yaklaşım,
4. Hafta: Akut Romatizmal Ateş, Kararlı Angina Pektoris, Kararsız Angina/ST Yükselmesiz Miyokard İnfarktüsü, Öğretim Üyesi ile Klinik Uygulamalar, Acil Servisi Vizitleri,
5. Hafta: Koroner Yoğun Bakım/Servis Viziti, öğrencilerle makale veya vaka saati, ST Yükselmeli Miyokard İnfarktüsü,
6. Hafta: İnfektif Endokardit, Miyokard İnfarktüsü Komplikasyonları, Perikard Hastalıkları,
7. Hafta: Kardiyomiyopatiler, Kalp Yetmezliği, Kardiyojenik Şok,
8. Hafta: Öğretim Üyesi ile Klinik Uygulamalar, Acil Servisi Vizitleri, öğrencilerle makale veya vaka saati Koroner Yoğun Bakım/Servis Viziti. Pulmoner Hipertansiyon,
9. Hafta: Ani Ölüm ve Kardiyopulmoner Resüstasyon, Diğer kapak hastalıkları,
10. Hafta: Bradikardik hastaya yaklaşım, Senkop,
11. Hafta: Supraventriküler taşikardiye yaklaşım, Ventriküler taşikardiye yaklaşım
12. Hafta: Öğretim Üyesi ile Klinik Uygulamalar , Acil Servisi Vizitleri , Koroner Yoğun Bakım/Servis Viziti, öğrencilerle makale veya vaka saati
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Staj Karnesi % 10
• Yazılı Sınav % 50
• Sözlü Sınav % 40
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|