Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Bu staj kapsamında hareket sistemini oluşturan kemik, kıkırdak, iskelet kası, bağ ve eklemlerin doğumsal ve edinsel hastalıklarının ve travmaya bağlı yaralanmalarının epidemiyolojisi, etyolojisi, tanı ve tedavi yöntemleri, prognozu, komplikasyonları ve önleme yöntemleri teorik derslerde ele alınır. Bu sorunlardan herhangibiri nedeniyle sağlık kuruluşuna başvuran hastalar ile ilgili anamnez alma, iletişim kurma, dosya hazırlama ve temel muayene eğitimi ve uygulaması, hasta başı eğitimi, ameliyathane eğitimi yapılır. Hasta olgu tartışması, seminer ve makale programlarına katılım ders programında yer alır. Öğrenciler hastaları ve tıbbi uygulamaları poliklinik, yataklı servis ve ameliyathane ortamlarında öğretim üyelerinin denetimi altında izlerler.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Ortopedi ve Travmatoloji (ed. )Ahmet Murat Bülbül, Mehmet Erdil. İstanbul Tıp
Kitabevi, 2017
Temel Ortopedik Travma Başvuru Kitabı. Bülent Dağlar, Erman Ceylan (Türk Ortopedi
ve Travmatoloji Birliği Derneği), 2022
Short TeXtbook of Orthopedics for Undergraduate Students. John Ebnezar, Rakesh
John. CBS Publishers and Distributors, 2021.
Öğrencilerin hareket sistemini oluşturan kemik, kıkırdak, iskelet kası, bağ ve eklemlerin sık görülen doğumsal ve edinsel hastalıklarını ve yaralanmalarını tanımasını, bunlarla ilgili önleyici tedbirleri almasını, travmalarda ilk ve acil yardım prensiplerini öğrenmesini, temel ortopedik girişimlerin prensiplerini kavramasını, konservatif ve cerrahi tedavi endikasyonlarını ve yöntemlerini temel düzeyde öğrenmesini, gelişebilecek komplikasyonlar ve prognozlar hakkında bilgi sahibi olmasını ve tüm aşamalarda hastalar ile doğru iletişim kurup, güncel, kanıta dayalı tıbbi yönetim ile hastalıkları hakkında doğru bilgilendirme ve yönlendirme yapmalarını amaçlamaktadır.
1. Kırık ve kırık iyileşmesini, acil kırıklarda acil yardım prensiplerini, çocuk kırıklarını, kırık ve çıkıkların sınıflandırmasını tanımlar, tanı koyma ve tedavi uygulayabilme becerisini kazanır.
2. Vertebral kolon yaralanmalarında tanı ve tedaviyi yorumlayabilir.
3. Osteoartriti ve ayırıcı tanısını sınıflayabilir.
4. Elin konjenital, travmatik, enflamatuar ve neoplastik sorunlarına yaklaşımı öğrenir.
5. Gelişimsel kalça displazisini tanımlar ve değerlendirir.
6. Spor yaralanmalarını tanımlar ve değerlendirir.
1. Hafta: TEORİK, Ortopedi ve Travmatoloji Stajının tanıtılması, Ortopedi ve Travmatolojide genel kavramlar, öykü alma, Ortopedi ve Travmatolojide fizik bakı ve tanı yöntemleri
2. Hafta: Travmalı hastaya yaklaşım, Alçı, atel ve bandaj neden ve nasıl yapılır? Nelere dikkat etmek gerekir?
3. Hafta: Erişkin yaş grubu üst ve alt ekstremite kırık ve çıkıkları Kırıklar sonrası görülen sistemik ve lokal komplikasyonlar, Spor yaralanmaları
4. Hafta: Metabolik kemik hastalıkları, Patolojik kırıklar, Vertebra kırıkları
5. Hafta: Skolyoz, kifoz, spondilolistezis, Omuz ve dirsek sorunları
6. Hafta: El cerrahisi ve mikrocerrahi, Tuzak nöropatiler ve tenosinovitler
7. Hafta: PRATİK, Üst ve alt ekstremite fizik bakısında sık kullanılan yöntemler ve uygulama
8. Hafta: Alçı, atel, bandaj uygulamaları, Poliklinik, servis, ameliyathane uygulamaları
9. Hafta: Ayak ve ayakbileği sorunları Çocuk Ortopedisi . Osteoartrit, Kemik ve yumuşak doku tümörleri Çocuk yaş grubu kırıkları, Kemik ve eklem enfeksiyonları
10. Hafta: Olgu tartışması, PRATİK, Poliklinik, servis, ameliyathane uygulamaları 3. Hafta: TEORİK Stajyer seminer sunumları
11. Hafta: Stajyer olgu sunumları, Stajyer makale sunumları
12. Hafta: PRATİK Poliklinik, servis, ameliyathane uygulamaları
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Sözlü sınav % 40
• Yazılı sınav % 50
• Staj Karnesi % 10 (temel uygulama , seminer, makale , öykü, fizik muayene).
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|