Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Bu staj, obstetrik ve jinekolojide temel bilgi ve becerileri kazandırır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
1. Williams Gynecology - Hoffman, Schorge, Schaffer, Halvorson, Bradshaw, Corton, 3rd edition
2. Williams Obstetrics-Vanessa L. Rogers , Patricia C. Santiago-Muñoz , Scott W. Roberts , Kevin C. Worley ,Robyn Horsager , Barbara L. Hoffman , 24th Edition
3. Berek and Hacker's Gynecologic Oncology-Neville F. Hacker , Jonathan S. Berek
4. Clinical Gynecologic Endocrinology and Infertility-Leon Speroff , Marc A. Fritz , 8th edition
5. Comprehensive Gynecology- David M Gershenson, MD , Rogerio A. Lobo, MD , Gretchen M Lentz, MD , Vern L. Katz, MD , 6th edition
6. Obstetrics: Normal and Problem Pregnancies- Joe Leigh Simpson, MD , Deborah A Driscoll, MD , Mark B Landon, MD , Vincenzo Berghella, MD , Steven G. Gabbe, MD , Henry L Galan, MD ,William A Grobman, MD, MBA , Jennifer R. Niebyl, MD , Eric R. M. JauniauX, MD, PhD, FRCOG, 7th edition
Bu stajın amacı, kadın hastalıkları olan kadınların ve gebelerin bedensel, ruhsal, sosyal iyilik halini korumayı, geliştirmeyi, Türkiye'de sık karşılaşılan ve en sık ölüme yol açan kadın sağlığı konuları hakkında, gerek toplum içinde gerekse sağlık merkezi düzeyinde erken tanı ve uygun tedaviye yönelik girişimler konusunda bilgi sahibi olacak, beceri ve tutum kazandırmaktır.
1. Jinekolojik ve obstetrik hastadan genel ve soruna yönelik öykü alabilme
2. Jinekolojik ve obstetrik hastadan genel ve soruna yönelik fizik muayene yapabilme
3. Gebe muayenesi yapabilme
4. Jinekolojik muayene
5. Kayıt tutma, raporlama ve bildirim yapabilme
6. Labaratuvar testleri ve ilgili diğer işlemleri yapabilme
7. Vajinal akıntı örneği incelemesi yapabilme (Ürogenital enfeksiyon taraması, taze preparat hazırlama ve bakısı) ve değerlendirebilme
8. Doğum sonrası anne bakımını yapabilme
9. Doğum sonrası bebek bakımını yapabilme
10. Epizyotomi açabilme ve dikebilme
11. Gebe ve lohusa izlemi yapabilme
12. Vajinal ve servikal örnek alabilme
13. Yeni doğan canlandırması
14. Koruyucu hekimlik ve toplum hekimliği uygulamaları becerisi edinme
15. Aile danışmanlığı verebilme
16. Aile planlaması danışmanlığı yapabilme
17. Doğru emzirme yöntemlerini öğretebilme
18. Kontrasepsiyon yöntemlerini doğru uygulayabilme ve kullanıcıları izleyebilme
19. Sık görülen jinekolojik kanserlerin ve trofoblastik hastalıkların epidemiyolojsi, kliniği, patogenezi,risk faktörleri, koruyucu yaklaşımları ve tedavisi konusunda bilgi sahibi olma
20. Cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusunda bilgi sahibi olma ve hastaya eğitim verme
1. Hafta: Normal Eylem ve Doğum, Uterusun Benign Hastalıkları
2. Hafta: Perioperatif Bakım, Perinatal Bakım, NST
3. Hafta: Kadınlarda Koruyucu Hekimlik ve Tarama, Operatif Doğum
4. Hafta: Servisde yatan hastalara vizit, hasta başı eğitim
5. Hafta: Polinik ve ayaktan hastaların öğretim üyesi ile birlikte değerlendirilmesi
6. Hafta: Ameliyathanede ve doğumhanede öğretim üyesi ile birlikte uygulamalı anlatım
7. Hafta: Vulva ve Vajenin Premalign Lezyonları ve Vajinal Kanser
8. Hafta: Over ve Fallop Tüplerinin Benign Hastalıkları
9. Hafta: Epitelyal Over Kanserleri
10. Hafta: Erken Gebelik komplikasyonları
11. Hafta: Endometriozis
12. Hafta: Seminer hazırlaPerimenopozal dönem ve menopoz, Pediatrik ve Adölesan Jinekoloji
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Tutum ve Davranışlar % 30
• Uygulama % 50
• Gözlem olarak katılması gereken uygulamalar % 20
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|