Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
	
	
	
 
				
	Kredi
	AKTS
	Ders Türü
	Öğretim Dili
 
				
	
					
					(TOBB ETÜ) Tıp Fakültesi Beşinci sınıfı başarıyla tamamlayarak sınıfı geçmeye hak kazanmış olmak.
				
	
	
	
 
				
				
	İntörn doktorlara kardiyoloji hastalarından kurallara uygun olarak anamnez alması, fizik muayenede tüm sistem muayenelerinin yanısıra kardiyolojik sistem muayenesini eksiksiz yapması, sık görülen kalp hastalıklarının tanısını ve ayırıcı tanısını yapması, birinci basamak düzeyinde uygun tedaviyi verebilmesi veya gerekli hastaları uygun sevk koşullarını sağlayarak bir üst basamak sağlık merkezine sevk edebilmesi için gerekli becerilerin kazandırılması
	
	
	
 
				
	Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
	
	
	
 
	Braunwald's Heart Disease: International Edition,
The Topol Solution: TeXtbook of Cardiovascular Medicine,
Fuster and Hurst's The Heart,
https://www. uptodate. com, https://pubmed. ncbi. nlm. nih. gov 
	
	
	
 
				
	Kardiyoloji hastalarına yaklaşımı ve koruyucu sağlık hizmetlerini iyi bilen, sık görülen kalp hastalıklarının tanısını ve ayırıcı tanısını yapan, birinci basamak düzeyde uygun tedaviyi verebilen ve gerekli hastaları uygun şekilde sevk koşullarını sağlayarak bir üst basamak sağlık merkezine sevk edebilen 
mesleki etik kurallara saygılı, araştırıcı sorgulayıcı ve problem çözme becerisine sahip, anamnez alma ve kardiyolojik muayene tekniklerini mükemmel öğrenmiş, gerekli uygulamalı becerileri kazanmış hekim yetiştirmektir. 
	
	
	
 
				
	
					
						1. Kalp hastalarından anamnez alır, tüm organ sistemlerini kapsayan tam bir fizik muayenenin yanı sıra detaylı kalp ve damar muayenesi yapar, kan basıncı ölçer
					
						2. Kardiyolojide kullanılan tanı araçlarınının (laboratuvar teknikleri, görüntüleme yöntemleri, diğer invazif veya invazif olmayan işlemler) endikasyonlarını ve nasıl yapıldığını bilir, yorumlar, sonuçlarını meslektaşlarına/hasta yakınlarına iletebilir veya tartışabilir.
					
						3. Günlük hasta takibinde hastalık seyri ve ilgili testleri, konsültasyonları ve vital bulgu değişikliklerini de içeren klinik gözlem yazar
					
						4. Kardiyak acilleri (miyokard infarktüsü, pulmoner tromboemboli, aort disekiyonu, miyokardit başta olmak üzere) tanır, acil tedavisini uygular/gerekli yönlendirmeyi yapar.
					
						5. EKG çeker ve yorumlar
					
						6. Hasta ve yakınlarının bilgilendirilmesi ve onamlarının alınması hakkındaki yasal sorumlulukları bilir.
					
						7. Venöz kan örneği ve arteriyel kan gazı alır.
					
						8. Defibrilatörün hangi hastalıklarda ve nasıl kullanılması gerektiğini bilir
					
						9. Hasta ve hasta yakınları ile etkili iletişim kurar
					
						10. Etik çerçevede yaklaşarak hasta haklarına saygı gösterir
					
						11. Diğer sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurarak yapıcı ve sorun çözümleyici tutum alır ve işbirliği içerisinde ekip çalışması yapar
					
						12. Çevrimiçi kardiyoloji kaynaklarına ulaşarak kendisini geliştirir, kardiyoloji alanında güncellemeleri takip eder.
					
						13. Birinci basamakta karşılaşılacak kalp hastalıklarının tanı, tedavi ve takibini yapar, gerektiğinde bir üst basmak veya uzman hekime yönlendirir
					
				
	
	
	
 
				
	1. Hafta:
Klinik tanıtımı
Karnelerin dağıtımı
Yatakbaşı hasta viziti
Öğretim Üyesi ile Klinik Uygulama
EKG tartışmaları
Vaka tartışmaları
Serbest Çalışma
2. Hafta:
Karnelerin dağıtımı
Yatakbaşı hasta viziti
Öğretim Üyesi ile Klinik Uygulama
EKG tartışmaları
Vaka tartışmaları
Serbest Çalışma
	
	
	
 
				
				
					
					
						
							
								
									| Referans Değerlendirme Ölçütleri | 
								
									| Etkinlikler | Sayısı | Katkı Payı (%) | 
							
							
								
									
										| Derse Devam / Katılım | 1 | %30 | 
								
									
										| Laboratuvar | - | - | 
								
									
										| Uygulama | - | - | 
								
									
										| Ödev | - | - | 
								
									
										| Proje | - | - | 
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | - | - | 
								
									
										| Alan Çalışması | - | - | 
								
									
										| Staj | 1 | %70 | 
								
									
										| Kurul | - | - | 
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) | - | - | 
								
									
										| Ara Sınav | - | - | 
								
									
										| Final | - | - | 
								
							
							
								
									|  | Toplam | %100 | 
							
						
						
						
							
								
									| Referans AKTS-İş Yükü Tablosu | 
								
									| Etkinlikler | Sayısı/Hafta | Süresi (Saat) | İş Yükü | 
							
							
								
									
										| Ders Süresi (ilk 6 hafta) | - | - | - | 
								
									
										| Ders Süresi (son 6 hafta) | - | - | - | 
								
									
										| Laboratuvar | - | - | - | 
								
									
										| Uygulama | - | - | - | 
								
									
										| Ödev | - | - | - | 
								
									
										| Proje | - | - | - | 
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | - | - | - | 
								
									
										| Alan Çalışması | - | - | - | 
								
									
										| Staj | 1 | 100 | 100 | 
								
									
										| Kurul | - | - | - | 
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) Hazırlık | - | - | - | 
								
									
										| Ara Sınav Hazırlık | - | - | - | 
								
									
										| Final | - | - | - | 
								
									
										| Final Hazırlık | - | - | - | 
								
									
										| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme vb.) | - | - | - | 
								
							
							
								
									| Toplam İş Yükü |  |  | 100 | 
								
									| Toplam İş Yükü / 30 |  |  | 100 / 30 | 
								
									|  |  |  | 3.333333 | 
								
									| Dersin AKTS Kredisi |  |  | 3 | 
							
						
					
				
			
				
					
						
							|  | Program Çıktısı
								** | 
						
							
								| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 
					
					
						| Ders Çıktısı | 
|---|
						
							
								| 1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 5 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 6 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 7 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 8 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 9 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 10 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 11 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 12 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 13 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |