Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
	
	
	
 
				
	Kredi
	AKTS
	Ders Türü
	Öğretim Dili
 
				
	
					
					(TOBB ETÜ) Tıp Fakültesi Beşinci sınıfı başarıyla tamamlayarak sınıfı geçmeye hak kazanmış olmak.
				
	
	
	
 
				
				
	Halk sağlığı temel prensiplerinin, kavramların ve uygulamaların öğretilmesi
	
	
	
 
				
	Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
	
	
	
 
	1. Özyurda F, Tıp Öğrencileri için Halk Sağlığı, Palme Yayınları 2019. 2. Halk Sağlığında Temel Bilgiler, Ed. Prof. dr. Çağatay Güler,Prof. Dr. Levent Akın, Hacettepe üniversitesi yayınları 2012 3. www. saglık. gov. tr 4. www. who. int. en
	
	
	
 
				
	Ülkenin sağlık durumu, sağlık ihtiyaçları ve sağlık sistemi hakkında bilgi verilmesi, epidemiyoloji, koruyucu hekimlik ve birinci basamakta sağlık hizmetlerinin işleyişi ve yasal düzenlemelere dair bilgilendirme yapılması, özellikle birinci basamak sağlık hizmetlerinin yönetiminde ekip sorumlusu olarak hekimin görevleri konusunda bilgi ve beceri kazandırılması, toplum bazlı sağlık sorunlarının tespit edilmesi ve çözümlenmesinde halk sağlığı yaklaşımının kazandırılmasıdır. 
	
	
	
 
				
	
					
						1. Hekimliğin herkese eşit ölçüde koruyucu ve iyileştirici hizmet sunma mesleği olduğu görüşünü ve davranma becerisini kazanır,
					
						2. Türkiye’de halkın sağlığını olumsuz yönde etkileyen etmenleri tartışır,
					
						3. Sağlıkla ilgili olaylarda biyolojik olduğu kadar sosyal, kültürel ve çevresel etmenleri de değerlendirir,
					
						4. Herhangi bir toplumda sağlıkla ilgili sorunları epidemiyolojik yöntemler kullanarak saptar, değerlendirir ve çözüm yollarını tartışır,
					
						5. Türkiye’deki sağlık hizmetlerinin sunuluş modelini ve hizmetlerde görev alan personelin yetki ve sorumluluklarını açıklar.
					
						6. Sağlık hizmetlerinde örgütlenme ilkelerini açıklar,Birinci, ikinci ve üçüncü basamak sağlık hizmetleri arasındaki ilişkiyi tartışır,
					
						7. Ülkemizde birinci basamakta topluma yönelik sağlık hizmetlerinde görev alan personelin görev, yetki ve sorumluluklarını sayar
					
						8. Toplum sağlığı merkezinin yapısı ve işleyişini açıklar.
					
						9. Toplum sağlığı merkezindeki birimlerce yürütülen çalışmalara katılır ve hizmetleri değerlendirerek tartışır.
					
						10. Sağlık örgütü ile diğer kamu ve özel kurumlar arasındaki ilişkiyi açıklar.
					
						11. Su ve gıdalardan bakteriyolojik ve kimyasal örnek alır, gönderir ve sonuçları değerlendirir, suda klor düzeyinin ölçümünü yapar,
					
						12. Toplumda bulaşıcı hastalıklarla mücadele eder,
					
						13. Aile planlaması danışmanlığı yapar, anatomik model üzerinde standartlara uygun olarak RİA uygular,
					
						14. Bağışıklama hizmetlerini planlar, bölgenin aşı ihtiyacını belirler,
					
						15. Türkiye’de tüberküloz ve kanser kontrol programlarını açıklar.
					
						16. Türkiye’de toplumda en fazla ölüme yol açan nedenleri sayar bunların mücadele programlarını açıklar
					
						17. Bilimsel makaleleri eleştirel okuma tekniklerini kullanarak değerlendirir.
					
						18. Bir saha araştırmasını planlar, uygular, araştırma raporunu yazarak sunar.
					
				
	
	
	
 
				
	1 ay süre ile sahada Halk Sağlığı ve Aile Hekimliği hekimlik uygulamaları
	
	
	
 
				
				
					
					
						
							
								
									| Referans Değerlendirme Ölçütleri | 
								
									| Etkinlikler | Sayısı | Katkı Payı (%) | 
							
							
								
									
										| Derse Devam / Katılım | 1 | %30 | 
								
									
										| Laboratuvar | - | - | 
								
									
										| Uygulama | - | - | 
								
									
										| Ödev | - | - | 
								
									
										| Proje | - | - | 
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 1 | %70 | 
								
									
										| Alan Çalışması | - | - | 
								
									
										| Staj | - | - | 
								
									
										| Kurul | - | - | 
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) | - | - | 
								
									
										| Ara Sınav | - | - | 
								
									
										| Final | - | - | 
								
							
							
								
									|  | Toplam | %100 | 
							
						
						
						
							
								
									| Referans AKTS-İş Yükü Tablosu | 
								
									| Etkinlikler | Sayısı/Hafta | Süresi (Saat) | İş Yükü | 
							
							
								
									
										| Ders Süresi (ilk 6 hafta) | - | - | - | 
								
									
										| Ders Süresi (son 6 hafta) | - | - | - | 
								
									
										| Laboratuvar | - | - | - | 
								
									
										| Uygulama | - | - | - | 
								
									
										| Ödev | - | - | - | 
								
									
										| Proje | - | - | - | 
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 | 
								
									
										| Alan Çalışması | 4 | 40 | 160 | 
								
									
										| Staj | - | - | - | 
								
									
										| Kurul | - | - | - | 
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) Hazırlık | - | - | - | 
								
									
										| Ara Sınav Hazırlık | - | - | - | 
								
									
										| Final | - | - | - | 
								
									
										| Final Hazırlık | - | - | - | 
								
									
										| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme vb.) | - | - | - | 
								
							
							
								
									| Toplam İş Yükü |  |  | 162 | 
								
									| Toplam İş Yükü / 30 |  |  | 162 / 30 | 
								
									|  |  |  | 5.400000 | 
								
									| Dersin AKTS Kredisi |  |  | 5 | 
							
						
					
				
			
				
					
						
							|  | Program Çıktısı
								** | 
						
							
								| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 
					
					
						| Ders Çıktısı | 
|---|
						
							
								| 1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 5 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 6 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 7 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 8 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 9 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 10 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 11 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 12 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 13 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 14 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 15 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 16 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 17 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 18 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |