Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi \ Uluslararası Girişimcilik
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Uluslararası Girişimcilik Bölümü
Rusya’da görülen dil derslerinin bir parçası olup öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Дорога в Россию 2 (Rusya'ya giden yol 2), V.E.Antonova, M.M.Nahabina, A.A.Tolstih; Я пишу по-русски (Ben Rusça yazıyorum), G.V.Belyaeva, M.M.Nahabina.
Öğrencilere düşüncelerini basit ve karmaşık cümlelerle yazılı olarak ifade etmeyi ve cümleleri gramer açısından doğru bir şekilde kurmayı öğretmek. Okuduğu metnin ana fikrini yazabilmeli, sorulara yazılı olarak cevap verebilmeli ve hareket fiillerini kullanabilmelidir.
1. Öğrenci kendisi hakkında basit ve karmaşık bir cümle yazabilir.
2. Öğrenci birisi hakkında, meslekler hakkında, hobiler hakkında, yerler hakkında bir hikaye yazabilir.
3. Öğrenci günlük bir diyalog yazabilir.
1. Hafta: Seviye sınavı yapılamaktadır.
2. Hafta: Kimin kimi gördüğü sorusuna cevap veren cümleler yazmayı öğreniyoruz;
3. Hafta: Düşüncenizi farklı bir şekilde ifade edin, cümleyi yeniden kurmak;
4. Hafta: Zamirler ve sıfatlarla bildirim cümlesi. Farklı kişilerin nerede ve kim olarak çalıştığını yazmak;
5. Hafta: İnsanların ne oynamaktan hoşlandığını ve ne üzerinde oynamak istediğini yazması;
6. Hafta: Memleketinizle ilgili bir hikaye yazması;
7. Hafta: Tebrik mektubu yazması;
8. Hafta: Dikte. "Hangi" kelimesinin araçsal halde kullanıldığı karmaşık bir cümle.
9. Hafta: Çoğul haldeki isimlerin çekim sistemi.
10. Hafta: İsimlerin çoğulu. Bir büfeden veya mağazadan ne satın alabileceğinizi yazması;
11. Hafta: Karmaşık cümleler. Diyalogları yeniden yazması ve hareket fiillerini eklenmesi: gitmek, yürümek, sürmek ve binmek.
12. Hafta: Final sınav
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Final % 60
• Derse Katılım %40
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|