Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi \ Uluslararası Girişimcilik
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Uluslararası Girişimcilik Bölümü
Girişimcilik son yıllarda ekonomik coğrafya, bölge bilimi ve sosyoloji yazınında yer alan önemli konulardan biri olmuştur. Girişimcilik, kümeleşme ve ekonomik büyüme gibi kavramlar ekonomik coğrafya, bölge bilimi ve sosyoloji gibi geniş bir yazın içerisinde irdelendiğinde, girişimcilik aktivitelerinin yerel ve bölgesel büyümenin temel unsurlarından biri olduğu ortak noktasında buluşulmaktadır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Межкультурный бизнес (Kültürlerarası İşletme) L. A. Mukhina, A. I. Kartashova; Международный бизнес: Учебник (Uluslararası İşletme: Ders Kitabı) M. V. Osipov, N. P. Grebnev; Региональная экономика (Bölgesel Ekonomi) V. M. Lepeshkin; Бизнес и культура: Основы межкультурной коммуникации (İş ve Kültür: Kültürlerarası İletişimin Temelleri) G. S. Khamzina, A. A. Yudin.
Öğrencilere, kültürlerarası farklılıkları dikkate alarak iş modelleri geliştirmeyi, uluslararası şirket vakalarını analiz etmeyi ve farklı bölgelerde çalışma stratejileri tasarlamayı öğretmek.
1. Öğrenciler kültürün iş yapış şekli üzerindeki etkisini ayırt edebilirler.
2. Öğrenciler iş ortamındaki kültürler arası farklılıkları analiz edebilirler.
3. Öğrenciler uluslararası takımlarda etkili işbirliği için gereken becerileri uygulayabilirler.
1. Hafta: Temel bilgiler ve terimler: kültürlerarası işletmecilik, küreselleşme, bölgesel özellikler.
2. Hafta: Kültürlerarası iletişimin temelleri ve kültürel farklılıkların iş dünyasına etkisine giriş.
3. Hafta: Kültürlerarası iletişim teorileri (Gofstede, Trompenaars vb.).
4. Hafta: Bölge tipleri (ekonomik olarak gelişmiş, gelişmekte olan, gerilemiş bölgeler).
5. Hafta: Doğal kaynakların, altyapının ve insan sermayesinin rolü.
6. Hafta: İklim, kaynaklar, ulaşım altyapısı ve bölgesel ekonominin işletmeleri nasıl etkilediği.
7. Hafta: Başarılı kümelenme örnekleri ve bölgesel ekonomiye etkileri.
8. Hafta: Bölgelerde girişimcilik ekosisteminin geliştirilmesi.
9. Hafta: Bölgelerarası ve uluslararası işbirliği örneklerinin analizi.
10. Hafta: Farklı ülkelerde girişimciliğe yönelik yaklaşımların karşılaştırılması.
11. Hafta: İş Modeli Geliştirmenin Temelleri.
12. Hafta: Final sınav
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Final % 60
• Derse Katılım %40
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|