Program Bilgileri
2013 yılında kurulmuş ve ilk öğrencierini almış olan TOBB ETÜ Tıp Fakültesi'nde eğitim dili Türkçedir. TOBB ETÜ Tıp Fakültesi'nde 6 yıllık tıp eğitiminde; 1, 2 ve 3 sınıflarda öğrenmeler organ sistemleri temelinde yapılandırılmış ders kurulları içinde sağlanmakta, 4. ve 5. sınıflarda ise klinik stajlarla önceki dönemlerde sağlanan öğrenmeler uygulamaya konmakta ve pekiştirilmektedir. Eğitimin ilk iki sınıfında sistemlerin normal yapı ve işleyişi bilgisi, üçüncü sınıfta sistemlerde ortaya çıkan patolojilerin oluş ve ilerleyiş mekanizmaları öğrenmenin odağına alınmaktadır. Klinik stajlar evresinde ise öğrencilere önceki öğrenmelerini gerçek durumlar üstünden sorun çözmede, bilgi ve tutum kazanımlarını gözden geçirme, kanıt kullanma ve kanıt oluşturma, öğrenmelerini ilerletme olanağı sağlanmaktadır. İntörnlük dönemi olan altıncı yılda ise öğrenciler öğretim elemanlarının gözetiminde ve görece bağımsız, sorumluluk alarak kendilerini bireysel çalışma ortamına hazırlama ve eksiklerini belirleyip telafi etme olanağına sahiptirler.
1. Ülkemizin sağlık sorunlarına duyarlı kişisel ve mesleksel etik ilkeleri benimsemiş,
2. Alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyip katkıda bulunan,
3. Çağdaş tanı ve tedavi yaklaşımlarını üst düzeyde uygulayan, yenilikçi hekimler yetiştirmek
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Tıp alanında Lisans derecesi almaya hak kazanmaktadır.
Tıp programı, Lisans seviyesinde (TYYÇ 6. Seviye) öğrenim veren bir programdır.
Mezuniyet için Tıp Fakültesi'nin eğitim programında yer alan derslerden başarılı olmak ve 360 AKTS kredisini tamamlamış olmak gereklidir.
Tıp Fakültesi'ne kayıt ve kabul için lise diploması ve merkezi olarak yapılan üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirme gereklidir.
ıp Fakültesine öğrenci kabulu, Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Tıp Fakültesi kontenjanlarına öğrenci kabulü ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sınavlarıyla gerçekleşir. Diğer tıp fakültelerinden yatay geçiş yapmak isteyenlerin başvurularının kabulü için başvuru sahibinin eş değer diploma programına devam ediyor olması, en erken ikinci sınıfın birinci dönemine, en geç beşinci sınıfın birinci dönemine geçiş yapılacak olması, geçiş yapılacak sınıfta açık yer bulunması, Üniversitenin belirlediği koşullara uygun İngilizce Dil Seviyesine sahip olması ve bunu belgelendirebilmesi, sınava girdikleri yıl Öğrenci Yerleştirme Sınavı (ÖYS) puanlarının o yıla ait Tıp Fakültesi taban puanından düşük olmaması ve durumlarının Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara uygun olması gerekir.
Tıp Fakültesinde bütün öğrenme oturumları için devam esastır. Birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarda her ders kurulunun sonunda kurul sonu sınavı yapılır. Sınav türü ders kurulunun özelliğine göre ilgili sınıf koordinatörlüğü tarafından belirlenir. Yıl sonunda yapılan yıl sonu genel sınavı, tüm ders kurullarını kapsar. Ders kurulları yıl sonu notu, ders kurulları ağırlıklı ortalama notunun yüzde 60’ı ile yıl sonu genel sınavı notunun yüzde 40’ı toplanarak elde edilir. Yıl sonu genel sınavı notunun en az 50 ve hesaplanan ders kurulları yıl sonu notu en az 60 olan öğrenci o yılı başarmış ve bir üst sınıfa geçmeye hak kazanmış olarak değerlendirilir. İlk üç yılda TIP kodlu olmayan zorunlu derslere ek olarak en az biri Fakülte dışından olmak üzere üç seçmeli ders alınır. Öğrencinin temel tıp bilimleri düzeyini başarıyla tamamlayabilmesi için, bu düzeyde almış olduğu yabancı dil dersleri dışındaki TIP kodlu olmayan dersleri en fazla bir eksiği ile başarmış olması gerekir. Temel tıp bilimleri düzeyinde alınan TIP kodlu olmayan dersler, mezuniyet notuna etki eder. Dördüncü ve beşinci yıllardaki klinik stajlarda her stajın sonunda, staj sınavı yapılır. Staj notunun belirlenmesinde, öğrencinin çalışması, başarısı, davranışları ve çevresindekilerle ilişkileri göz önüne alınır. akademik takvimdeki ilk staj sonu sınavına girebilir. Bir stajın başarı ile tamamlanabilmesi için öğrencinin staj sınavı sonucunda ilgili staj notunun en az 60 olması ve ö̈ğrencinin bir üst sınıfa geçebilmesi için ilgili sınıf programındaki tüm stajları başarı ile tamamlaması zorunludur. İntörnlük döneminde her anabilim veya bilim dalında yapılan çalışma sonunda öğrencinin; klinik, poliklinik, laboratuvar ve saha çalışmaları, bir hekime yaraşır tavır ve davranışları, nöbetlere ve çalışma programına karşı yaklaşımı, hasta dosyası hazırlama, hasta ile ilgili bilgi ve belgelerin düzenlenmesi, hasta, hasta yakınları, hekim ve diğer sağlık personeli ile ilişkileri, bilimsel etkinlikleri, kuramsal bilgi ve becerileri göz önüne alınarak ilgili stajın sorumlu öğretim üyesi tarafından öğrenciye not verilir. Stajlarda başarılı olmak için her stajda 100 üzerinden 60 puan almak gerekir. Öğrenciler başarısız oldukları stajları tekrar etmek zorundadır. Öğrencinin altıncı sınıfı geçmesi için tüm intörnlük stajlarını başarı ile tamamlaması zorunludur. İntörnlüğü tamamlayan öğrencilerin yıl sonu notu bu yıldaki staj notlarının ağırlıklı ortalaması alınarak hesaplanır.
Toplam süresi altı yıl olan tıp eğitiminin ilk üç yılında, temel ve klinik tıp bilgileri birbirleri ile ilişkilendirilerek ve organ sistemleri bazında bütünleştirilmiş olarak verilir. Eğitim programında, farklı bölümler tarafından aynı konu ile ilgili derslerin verildiği “ders kurulları” yer alır. Eğitimin ilk üç yılında içerik olarak birbirini izleyen ve tamamlayan altı ders kurulu vardır. Bu ders kurulları kapsamında, organizmayı oluşturan temel moleküllerde yapı-işlev ilişkisinden başlanarak hücre, doku ve organ gibi daha karmaşık sistemlerdeki yapısal ve işlevsel özelliklerin bir bütün olarak kavranması sağlanır. Normal işleyişin öğretildiği ikinci yılın ardından, çüncü yılda yine organ sistemleri bazında normal işleyişin bozulduğu durumlar, hastalıklar ve mekanizmaları öğretilir. Programda temel tıp derslerinin yanı sıra hekim kimliğinin oluşturulması ve sağlık uygulamaları ile doğrudan ilgili olan tıp tarihi ve etiği, halk sağlığı ve iyi hekimlik uygulamaları dersleri de verilmektedir. İyi hekimlik uygulamaları kapsamında iletişim becerileri, mesleksel beceriler, bilimsel araştırma kavramı ve bilgi okuryazarlığı, sağlık araştırmaları ve kanıta dayalı tıp, tıpta insan bilimleri gibi konular işlenmektedir. Tıp eğitiminin son üç yılında klinik stajlar yer alır. Dördüncü yılda büyük stajlar olarak adlandırılan ana kliniklerde (Kardiyoloji, infeksiyon ve göğüs hastalıklarını da kapsayacak şekilde iç hastalıkları, genel cerrahi, çocuk sağlığı ve hastalıkları, kadın hastalıkları ve doğum) ve Adli Tıp AD'de, beşinci yılda ise diğer klinik bölümlerde eğitim gören öğrenciler, altıncı yılda intörnlük adı verilen aile hekimliği programı kapsamında 12 ay boyunca, farklı kliniklerde aktif olarak hekimlik uygulamalarına katılırlar.
Tıp Fakültesinde verilen eğitimin AKTS kredi karşılığı toplamda 360 kredidir. Altı yıllık eğitimi başarıyla tamamlayan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır. Tıp eğitimini başarıyla tamamlayarak tıp doktoru unvanını alan öğrencilere bir defaya mahsus olmak üzere geçici mezuniyet belgesi verilir. Tıp Fakültesi mezunları diplomalarını Bakanlık tarafından tanımlanan zorunlu hizmetlerini tamamladıktan sonra T. C. Sağlık Bakanlığı onayı ile alırlar.
Tıp Fakültesi mezunlarının mezuniyetlerinden sonra karşılamaları gereken iki yıllık zorunlu hizmeti bulunmaktadır. Bu hizmet gereğini yerine getirmek için T. C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı'nda başarılı olan tıp doktorları ise tercihleri yönünde üniversite hastanelerinde veya T. C. Sağlık Bakanlığı'na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde uzmanlık öğrencisi hekim olarak çalışırlar.
Tıp Fakültesinden diplomalı mezunlar Temel, Dahili ve Cerrahi Tıp Bilimleri Bölümlerinde açılan "Tıpta Uzmanlık" veya "Doktora" programlarına başvurabilirler.