Program Çıktıları
1) İnsan vücudunun dengeli ve sağlıklı kalabilmesi için metabolik faaliyetlerde yer alan yapı ve süreçler ile ilgili bilgiyi edinmiştir. Bu bilgiye sahip olduğunu söz konusu yapı, mekanizma ve süreçleri açıklayarak gösterebilir.
2) Hastalıkların nedenleri, ortaya çıkış süreçleri, klinik belirti ve bulgularıyla sağlığın korunmasına engel ve bozulmasına yol açacak genetik, mikrobiyolojik, toksik, çevresel, sosyal, vd. nedenleri ortaya koyup tarif edebilir.
3) Mesleğini yürütebilmesi için gerekli bulgu derleme ve değerlendirme, uygun yöntemi seçme, tanısal girişim ve test sonuçlarını değerlendirme, tanı koyma gibi “bilişsel”, muayene etme, tanısal testleri uygulama, girişimde bulunma gibi “psikomotor”, hastasına gerekli özeni ve saygıyı gösterme gibi “tutumsal” uygun davranışlara sahiptir.
4) Birinci basamakta tıp eğitiminin kendisine kazandırmış olduğu beceri ve tutumları hastasını merkeze alarak, etik değerlerle uyumlu, bütüncül bir yaklaşımla sergiler
5) Birinci basamakta gerçekleştirilmesi gereken her yaş grubu için uygun koruyucu, tedavi ve rehabilite edici tıp uygulamalarını uygun şekilde gerçekleştirir. Uygulamalarını planlamada klinik öncelikleri temel alır.
6) Sahip olduğu bilginin sınırlarının farkında olarak gerekli hallerde diğer sağlık personeli ve kurumlarından uygun şekilde yardım alır.
7) Sahip olduğu bilgi, beceri ve tutumları sürekli geliştirerek kullanmaya devam eder.
8) Görevini kişi ve gruplar arasında herhangi bir ayrım gözetmeksizin, diğer meslektaşlarına ve topluma uygun rol modeli oluşturacak şekilde insani değerleri, etik ilkeleri ve meslek sorumluluğunu ön planda tutarak gerçekleştirir.
9) Uygulamalarını doğru teknik ve ortamı kullanarak, gerektiği şekilde kayıt altına alır.
10) Sağlık ekibinin bir parçası olarak, sorumlu olduğu toplumda sağlık üzerine etki edebilecek biyolojik ve biyolojik olmayan unsurları tanımlayabilir, sorunların belirlenmesi ve çözümünde verileri kullanabilir, elde ettiği sonuçları temel epidemiyolojik ilkelere göre yorumlayabilir.
11) Sağlık hizmeti sunduğu toplumla ilgili ulusal yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. Söz konusu düzenlemelerin sorumlu olduğu toplum üzerindeki etkilerini izleyip değerlendirir ve değerlendirmelerini uygun biçimde paylaşır.
12) Hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin yanısıra kendi sağlığını korumak ve sağlıklılık durumunu geliştirmek için görev ve sorumluluk alanı çerçevesinde gereken, halk eğitimleri dahil tüm girişim ve uygulamaları yerine getirir, topluma olumlu sağlık davranışlarıyla örnek oluşturur.
13) Her deneyimini yeni bir öğrenme fırsatı olarak görür. Öğrenme ihtiyacını belirleyerek öğrenmesini bağımsız olarak sürdürebilir. Elindeki bilgi kaynaklarını kanıt dayalı tıp ilke ve yöntemlerine uygun şekilde değerlendirir,
14) Uygulamalarından ve alanın ihtiyaçlardan hareketle mevcut bilgi ve uygulamaların geliştirilmesine, yenilerinin oluşturulmasına, paylaşılmasına ve değerlendirilmesine, ekip içinde veya bireysel, katkı sağlar.
15) Türkçe’yi yetkin şekilde kullanarak sağlık hizmeti sunumunda hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve ilgili diğer kişiler ile, yazılı ve sözlü, etkin iletişim kurar. İletişim esnasında mesleksel terim ve kavramların iletişim kurduğu taraflarca doğru anlaşılması için karşısındaki kişinin eğitim düzeyine uygun, açıkça anlaşılabilecek sözcükler kullanır.
16) En az bir yabancı dile mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve iletişimini sağlayabilecek düzeyde hakimdir.
17) Mesleksel uygulamaları ve bilimsel çalışmaları sırasında elde ettiği bilgileri gerektiği durumlarda, gerekli kişilerle ve etik ilkeler dahil uygun biçim ve yöntemlerle paylaşır.
18) İnanç, etnisite, cinsiyet, engellilik gibi her türlü kültürel, sosyal ve fiziksel farkllıklara karşı duyarlı ve saygılıdır. Hasta, yakınları, diğer sağlık çalışanları ile söz konusu farklılıkları dikkate alan karşılıklı anlayış, güven ve saygıya dayalı nitelikli bir mesleksel iletişim zemini oluşturabilir.
19) Ekip halinde çalışma gerektiren durumlarda ekipleri bir araya getirebilir, ekiplerin eğitim ihtiyacını belirleyip karşılayabilir. Ekip içinde gerekirse ekip üyesi, gerekirse ekip lideri olarak sorumluluklarının, sınırlarının ve diğerlerinin rollerinin farkında olarak uyumlu ve etkin bir çalışma sergiler.
20) Temel planlama, örgütlenme ve yönetim ilkelerini kavramıştır ve sağlık hizmetlerinin her kademesinde gerekli koşullarda uygulamaya dönüştürebilir. Kendi deneyimleri temelinde söz konusu uygulamaları değerlendirir, geliştirme ihtiyaçlarını belirler ve etkinliğin artırılması için yürütülen çalışmaları destekler.
21) Sorumluluk alanı ile uygun şekilde, sağlık hizmetleri için ayrılmış kaynağı kamu yararını gözeterek en etkin biçimde kullanır.
22) Kendi kariyerini doğru biçimde yönetir