TYYÇ Matrisi
|
TYYÇ - PROGRAM ÇIKTILARI MATRİSİ İlgili TYYÇ Temel Alan: Sosyal ve Davranış Bilimleri (Akademik) - Lisans |
|||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TOBB ETÜ PSİKOLOJİ PROGRAM ÇIKTILARI | |||||||||||||||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |||||
| TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ | BİLGİ | Kuramsal - Olgusal | Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | ||||||||||||||||||
| Sosyal ve davranış bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | |||||||||||||||||||||
| İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | |||||||||||||||||||||
| Toplumların yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | |||||||||||||||||||||
| Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||||||||
| İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | |||||||||||||||||||||
| BECERİLER | Bilişsel - Uygulamalı | Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
| Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | |||||||||||||||||||||
| Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||||
| Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||||
| Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerileri geliştirir. | |||||||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. | |||||||||||||||||||
| Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. | |||||||||||||||||||||
| Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | |||||||||||||||||||||
| Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | |||||||||||||||||||||
| Toplumsal hayatın gerekleri konusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | |||||||||||||||||||||
| Öğrenme Yetkinliği | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden-sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | ||||||||||||||||||||
| Neyi nasıl öğreneceğini bilir. | |||||||||||||||||||||
| Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | |||||||||||||||||||||
| Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. | |||||||||||||||||||||
| Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |||||||||||||||||||||
| Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||||||||||
| Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | |||||||||||||||||||||
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||||||||||||||||
| Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||||||||||
| İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | |||||||||||||||||||||
| Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. | |||||||||||||||||||||
| Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | |||||||||||||||||||||
| Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||||||||
| Alanının gerektirdiği ölçü Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||||||||
| Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili bilgi birikimlerinin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||||
| Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||||||||
| Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | |||||||||||||||||||||
| Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. | |||||||||||||||||||||