TYYÇ Matrisi
TYYÇ - PROGRAM ÇIKTILARI MATRİSİ İlgili TYYÇ Temel Alan: Sanat (Akademik) - Lisans |
|||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TOBB ETÜ ENDÜSTRİYEL TASARIM PROGRAM ÇIKTILARI | |||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | |||||
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ | BİLGİ | Kuramsal - Olgusal | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||
İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||||
Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||||
İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||||
İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||||
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||||
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||||
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||||
BECERİLER | Bilişsel - Uygulamalı | Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. | |||||||||||||||||
İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | |||||||||||||||||||
İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. | |||||||||||||||||||
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | |||||||||||||||||||
Duyusal algıyı somutlaştırır. | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. | |||||||||||||||||
Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. | |||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | |||||||||||||||||||
Öğrenme Yetkinliği | Kendi çalışmalarını sorgular. | ||||||||||||||||||
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | |||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | |||||||||||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. | ||||||||||||||||||
Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | |||||||||||||||||||
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar ( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | |||||||||||||||||||
Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır. | ||||||||||||||||||
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||||||||||||
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||||||||||||
Estetik farkındalığa sahiptir. |