Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Sayısal veriler kullanarak tasarlanan mekanların üç boyutlu modellenmesi bu dersin kapsamındadır. İnsan-Mekan ilişkileri incelenmesi ve tasarım unsurlarının planlanmasında bilgisayar desteğinin kullanılmasıdır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
İnsan-Mekan ilişkileri incelenmesi ve tasarım unsurlarının planlanmasında bilgisayar desteğinin kullanılması hedeflenmektedir. Sayısal veriler kullanarak iç mekan tasarımı ve üç boyutlu modelleme süreçlerini öğretmek; insan-mekan ilişkilerini analiz ederek bu verileri dijital tasarımda kullanma becerisini kazandırmak. Öğrencilerin tasarım unsurlarını bilgisayar destekli araçlarla planlamayı öğrenmeleri ve dijital tasarım ortamında yaratıcı çözümler geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
1. Sayısal veriler kullanarak tasarım sürecini yönetebilir ve mekanları üç boyutlu olarak modelleyebilir.
2. İnsan-mekan ilişkilerini analiz ederek, bu analizleri tasarım planlamasına entegre edebilir.
3. Tasarım unsurlarını bilgisayar destekli araçlar kullanarak planlayabilir ve görselleştirebilir.
4. Dijital tasarım ortamında yaratıcı çözümler geliştirerek tasarım sürecine katkıda bulunabilir.
1. Hafta: Derse giriş, tanışma, ders ile ilişkili kavramların tartışılması
2. Hafta: Sayısal Verilerin Tanıtımı
3. Hafta: 3D Modelleme Temelleri
4. Hafta: İnsan-Mekan İlişkileri
5. Hafta: Dijital Tasarım Araçları ve Teknikler
6. Hafta: Estetik ve Fonksiyonellik
7. Hafta: Tasarım Unsurlarının Planlanması
8. Hafta: Veri Entegrasyonu ve Dijital Sunum
9. Hafta: Analiz ve Simülasyon Teknikleri
10. Hafta: Proje Çalışması I
11. Hafta: Proje Çalışması II
12. Hafta: Proje Sunumları
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Değerlendirme % 30
• Final % 50
• Derse Katılım ve Performans: % 20
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|