Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Mimarlık
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Ders, mekansal ortamları analiz etmek ve temsil etmek için hem geleneksel hem de modern haritalama yöntemlerini tanıtır. Öğrenciler mekan dizilimi yaklaşımını, sosyal ve kültürel haritalamayı keşfedecekler. Ders, kentsel analiz için veri odaklı haritalama, anlatı ve sanatsal haritalama gibi deneysel teknikleri kapsar. Öğrenciler uygulamalı egzersizler, saha çalışmaları ve dijital araçlar aracılığıyla mekansal ilişkileri anlamak ve haritalamayı mimari ve kentsel planlama projelerine uygulamak için kritik beceriler geliştireceklerdir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
"• Kevin Lynch, Image of the City, 1960
Özgür, M. , & Akpınar, İpek . (2021). Alternative Mapping Approach to Everyday Life Practices of Moda. Journal of Urban Research and Development, 2(1), 59–68. Retrieved from https://ojs. emu. edu. tr/index. php/jurd/article/view/289
Decoding mapping as practice: an interdisciplinary approach in architecture and urban anthropology, Carolin Genz and Diana Lucas-Drogan
• Mapping Urban Spaces: Designing the European City, Edited By Lamberto Amistadi, Valter Balducci, Tomasz Bradecki, Enrico Prandi, Uwe Schröder, 2021, Routledge
• Öner, O. (2020). Ses Yürüyüşleri ve Mekânsal Algı Çalışmalarından Kentsel Planlamaya: Kadıköy_AKUSTİK Örneği. Mimarlık Ve Yaşam, 5(2), 277-297. https://doi. org/10. 26835/my. 713884
• Badauod, S. & Deniz Topçu, K. (2022). Audiovisual perception of a historical route in Konya city (Türkiye). Journal of Human Sciences, 19(3), 417-440. doi:10. 14687/jhs. v19i3. 6313
• Quercia D, Aletta F. 2016 Chatty maps: constructing sound maps of urban areas from social media data. R. Soc. open sci. 3: 150690. http://dx. doi. org/10. 1098/rsos. 150690
• Luan Nguyen, Jean-Jacques Embrechts & Jacques Teller (2019): Colour in the city: a chromatic typology for the quantitative analysis of spatial coherence, Landscape Research, DOI: 10. 1080/01426397. 2019. 1589437
• Zhong, T. ; Ye, C. ;Wang, Z. ; Tang, G. ; Zhang,W. ; Ye, Y. City-Scale Mapping of Urban Façade Color Using Street-View Imagery. Remote Sens. 2021, 13, 1591. https://doi. org/10. 3390/rs13081591"
Ders öğrencilerin kentsel ve mimari tasarımda öğrencilere çeşitli harita türlerini (topografik, kültürel, çevresel, vb. ) okuma, yorumlama ve oluşturma becerisi; öğrencilere tasarım ve şehir planlama kararlarını bilgilendirmek için mekansal verileri analiz etme becerilerini; veri görselleştirme yazılımlarını tanıtmayı ve yaratıcı haritalama yaklaşımlarını teşvik etmeyi amaçlamaktadır.
1. (Bilgi) Mimarlık ve şehir planlamada haritalamanın rolünü açıklar.
2. (Bilgi) Mekânsal analiz için kullanılan çeşitli harita türlerini ve dijital araçları tanımlar.
3. (Beceri) Tasarım ve çevresel değerlendirmeler için mekânsal verileri temsil eder.
4. (Beceri) Kentsel, sosyal ve çevresel faktörler arasındaki ilişkileri ve bunların mimari projeler üzerindeki etkilerini anlamak için karmaşık mekânsal verileri analiz eder.
5. (Yetkinlik) Farklı verileri bütünleştiren kapsamlı ve çok katmanlı haritalar hazırlar.
1. Hafta: Derse giriş: Dersin amacı, kapsamı, ders hakkında bilgi verilmesi, kaynakça aktarılması
2. Hafta: Haritalama Tekniklerine Giriş
3. Hafta: Haritalamanın tarihi, örnek çalışmalar
4. Hafta: Odaklı Haritalama: Soundscape (ÖDEV 1 teslimi)
5. Hafta: Veri Odaklı Haritalama: TOBB ETU Çalışma, Soundscape
6. Hafta: Veri Odaklı Haritalama: Soundscape
7. Hafta: Veri odaklı haritalama: Colourscape (ÖDEV 2 teslimi)
8. Hafta: Haritalama Egzersizleri: Colourscape/Street-images
9. Hafta: Haritalama Egzersizleri: Colourscape/Street-images
10. Hafta: Deneysel Haritalama Teknikleri:Sosyo-kültürel haritalamalar (Everyday life practices) (ÖDEV 3 teslimi)
11. Hafta: Deneysel Haritalama Teknikleri:Sosyo-kültürel haritalamalar (Everyday life practices)
12. Hafta: Final Sunumları (ÖDEV 4 teslimi)
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ders Katılım % 10
• Ödev % 90
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|