Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi \ Uluslararası Girişimcilik
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Tüm dünyayı etkisi altına alan küreselleşme süreci örgüt ve şirketlerin uluslararası faaliyet alanlarını genişletmiş, ancak fırsatlarla birlikte muazzam tehditleri de beraberinde getirmiştir. Özellikle bilişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ve dijital iletişim platformları küreselleşme hayali kuran şirketler için önemli avantajlar sağlarken, çalkantılardan beslenen ‘yeni bir dünya’ gerçekliği oluşmuş ve bu yeni düzen şirketleri bir yandan yönetim fonksiyonlarında değişime zorlarken, diğer yandan dijital platformların etkin kullanımını zorunlu hale getirmiştir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Global Brand Management: A Guide to Developing, Building & Managing an International Brand by Laurence Minsky and Ilan Geva
Bu ders kapsamında bir yandan bahsi geçen ‘yeni dünya’ özellikleri irdelenirken, diğer yandan küresel çapta faaliyet gösteren şirketlerin olası senaryolar üzerinden fırsat ve tehditleri yönetebilme stratejileri değerlendirilecektir. Bununla birlikte, küresel şirketlerin dijital medya kullanımı bağlamında dikkat etmesi gereken başlıklar tartışılarak, reel örnekler üzerinden doğru stratejiler belirlenecektir.
1. Uluslararası arenada karşılaşabilecekleri küresel ve bölgesel riskleri analiz etme
2. Dijital kampanya kurgulama ve yönetme
3. Dijital platformları ticari bağlamda etkin kullanma
4. Yeni kurulan bir örgüt ya da şirketin dijital reklam ve pazarlama kampanyalarını oluşturabilme
1. Hafta: Giriş
2. Hafta: Küreselleşme ve ‘Yeni dünya’ özellikleri
3. Hafta: Yeni Normalliğin Ekonomisi
4. Hafta: Küresel ölçekte senaryolar ve fırsat yönetimi
5. Hafta: Dijital pazarlama ve markalaşmada kurumsal sosyal medya kullanımı
6. Hafta: Instagram, Twitter, üzerinden hedef kitleye ulaşmak
7. Hafta: Facebook ve youtube üzerinden hedef kitleye ulaşmak
8. Hafta: Big data ve mikro hedefleme, Gerilla pazarlama ve dijital versiyonları
9. Hafta: Kültürlerarası iletişimde dijitalleşme
10. Hafta: Dijital kriz yönetimi ve Dijital itibar
11. Hafta: Proje sunumları
12. Hafta: Proje sunumları
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara sınav %30
• Bitirme Projesi %60
• Derse Katılım %10
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|