UGİ355

Yaratıcı Düşünme ve Fikir Üretimi

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi \ Uluslararası Girişimcilik
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
3
6
Seçmeli
Türkçe
Ön Koşullar
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Dersi Alan Programlar
Tüm Bölümler
Ders Tanımı
21’inci yüzyılda yaratıcı düşünme ve fikir üretimi iş yaşamında başarının anahtar
kavramlarından biri haline dönüşmüştür. Bu kapsamda bu ders, girişimcilik çerçevesinde
yaratıcı düşünme ve fikir üretiminin yanı sıra, iş yaşamında yaratıcı çözüm üretimi, yaratıcılık
motivasyonları ve yaratıcı karar verme tekniklerinin geliştirilmesini hedeflemektedir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Özoran Artan, Beris. (2019). Yeni Bir Yaşama ve Düşünme Biçimi: Postmodern Kültür.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, C.12, S.62, 730-743.
https://www.researchgate.net/publication/331409917_YENI_BIR_YASAMA_VE_DUSU
NME_BICIMI_POSTMODERN_KULTUR adresinden erişilebilir.
Black, R, A. (2008). 32 traits of creative people. https://www.cre8ng.com/materials/wp
content/uploads/2010/08/32-traits-w-crayons.pdf adresinden erişilebilir.
Buzan, T. (2003). Yaratıcı zekânın gücü. (B. Kurt, Çev.). İstanbul: Epsilon.
https://www.gorselsanatlaregitimi.com/wp-content/uploads/Tony-Buzan-Yaratici-
Zekanin-Gucu.pdf adresinden erişilebilir.
Sternberg, R. J. & Lubart, T., L. (2006). The concept of creativity: Prospects and
paradigms. In R. J. Sternberg (Ed.), Handbook of creativity içinde (s. 3-15). New York:
Cambridge University. DOI: 10.1017/CBO9780511807916.003
Sternberg, R. J. (2012). The assessment of creativity: an ınvestment-based approach.
Creativity Research Journal, 24(1), 3-12, DOI: 10.1080/10400419.2012.652925
Ders Amaçları
Yaratıcılık kavramının tanımlanması ve yaratıcı düşünmeye ilişkin yöntemlerin
değerlendirilmesi
Yaratıcı fikir üretimi tekniklerinin uygulamalı biçimde ortaya konması
Yaratıcı karar alma ve çözüm üretme refleksinin geliştirilmesi
Yaratıcı girişimcilik fikirleri üzerine uygulamalar gerçekleştirilmesi
Ders Çıktıları
1. Kendi yaratıcılık motivasyon ve metotlarını keşfedebilir.
2. Yaratıcı çözümler üretme becerisi kazanır.
3. Yeni girişimcilik fikirleri ortaya koyma becerisi kazanır.
4. İş yaşamını ‘yaratıcılık’ çerçevesinde değerlendirme yetisi kazanır.
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: Dersin tanıtılması, Beklentilerin aktarılması, İş fikri projesinin anlatılması ve grupların belirlenmesi
2. Hafta: Yaratıcılık ve fikir üretimi kavramlarına giriş, Yaratıcılığın boyutları
3. Hafta: Beyin nasıl çalışır?, Yaratıcılık ve kuramsal yaklaşımlar
4. Hafta: Klasik anlayıştan modern kültüre yaratıcılığın dönüşümü
5. Hafta: Postmodern kültür: yeni dünya, yeni hedef kitle ve yaratıcılık
6. Hafta: Yaratıcılık önündeki engeller, Fikir üretimi ve yaratıcı düşünme teknikleri
7. Hafta: Yaratıcı metin yazımı
8. Hafta: Tasarım odaklı düşünme ve yaratıcı problem çözme teknikleri
9. Hafta: İş yaşamında inovatif stratejiler ve yaratıcı kültür
10. Hafta: Girişimcilikte yaratıcı stratejiler ve fikir üretimi
11. Hafta: Proje Sunumları
12. Hafta: Proje Sunumları
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav %30
• Ödevler %10
• Final sunumu %30
• Rapor %30 %60
• Devamsızlık %5
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Ders Çıktısı
1
2
3
4