TYYÇ Matrisi
|
TYYÇ - PROGRAM ÇIKTILARI MATRİSİ İlgili TYYÇ Temel Alan: Sanat (Akademik) - Yüksek Lisans |
|||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TOBB ETÜ TASARIM PROGRAM ÇIKTILARI | |||||||||||||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | |||||
| TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ | BİLGİ | Kuramsal - Olgusal | Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||||
| Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||||
| Üretime yön verebilecek sanat ve estetik bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
| Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | |||||||||||||||||||
| BECERİLER | Bilişsel - Uygulamalı | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | |||||||||||||||||
| Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | |||||||||||||||||||
| Yaratıcılığın ve üst düzeyde becerilerin sergilendiği bir sanat eserini tek başına üretir. | |||||||||||||||||||
| Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar. | |||||||||||||||||||
| Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. | |||||||||||||||||||
| YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kişisel sanat ve tasarım sürecini ve yöntemini oluşturur. | |||||||||||||||||
| Proje süreçlerini planlar. | |||||||||||||||||||
| Öğrenme Yetkinliği | Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar. | ||||||||||||||||||
| Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlar. | |||||||||||||||||||
| Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler. | |||||||||||||||||||
| Öğrenmeyi yönlendirir. | |||||||||||||||||||
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder. | ||||||||||||||||||
| Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır. | |||||||||||||||||||
| Alanına ilişkin edinimlerini topluma aktarır. | |||||||||||||||||||
| Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptir. | |||||||||||||||||||
| Bir sanat eylemini ve uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişileri ikna eder. | |||||||||||||||||||
| En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). | |||||||||||||||||||
| Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |||||||||||||||||||
| Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi, özgün sanat ve tasarım yapıtı üreterek sunar. | ||||||||||||||||||
| Alanındaki bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında paylaşır ve uygular. | |||||||||||||||||||
| Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır. | |||||||||||||||||||