İÇT321

Yeni Avrupa Bauhaus Yaklaşımı ve Mekan Araştırmaları

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
3
6
Seçmeli
Türkçe
Ön Koşullar
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Dersi Alan Programlar
İÇT, FSD
Ders Tanımı
Yeni Avrupa Bauhaus Yaklaşımı ve İlkelerinin Anlaşılması
Yeni Avrupa Bauhaus Eğitim Hedeflerinin Konuşulup Tartışılması
Öğrencilerle İnterdisipliner Projelerin İncelenmesi
İç Mimarlık Alanında Kullanılan Yapı Malzemelerinin Sürdürülebilirlikle ilişkisinin tartışılması
Mekân tasarımı - malzeme tasarımı ilişkisinin mekân örnekleri üzerinden incelenmesi
Geleceğe dönük malzeme tasarımlarının araştırılması
Bu bağlamda Avrupa'da yapılan atölye çalışmalarının incelenmesi-tartışılması
Bu bağlamda atölye çalışmalarının yapılması
İç mekân tasarımına yönelik sürdürülebilir malzeme prototiplerinin geliştirilmesi
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
NEB'in temel ilkeleri, https: //new-european-bauhaus.europa.eu/
"The Bauhaus Workshops: Integrating Design and Material" (Makale)
"The New European Bauhaus: Beautiful, Sustainable, Together" (EU Commission Report)
"Designing for Sustainability: A Guide to Sustainable Product and Material Choices" by Tim Frick
"Circular Design for Fashion" by Ellen MacArthur Foundation
"Materials Experience: Fundamentals of Materials and Design" by Elvin Karana, Owain Pedgley, Valentina Rognoli
"Materials Selection in Mechanical Design" by Michael F. Ashby
"Design with the Material in Mind" by Susan M. Winchip
"Materials and Interior Design" by Lorraine Farrelly
"Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development" by David A. Kolb
"Material ConneXion Library"
European Workshop Platforms (Özellikle NEB Projeleri)
"Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things" by William McDonough & Michael Braungart
"Interior Design Studio Pedagogy: Integrating Practice and Theory" by Carol R. Knackstedt
Ders Amaçları
Dersin amacı öğrencilere kavramsal bağlamda tasarladıkları mekânların uygulanması malzeme seçimi konularında geleceğe dönük yaklaşımları aktararak, iç mekân tasarımı için malzeme seçme ve geliştirme süreci hakkında farkındalık kazandırmaktır.
Ders Çıktıları
1. Yeni Avrupa Bauhaus yaklaşımını ve ilkelerini iç mekân tasarımında uygulayarak, sürdürülebilirlik ve inovasyon odaklı bir bakış açısı geliştirir.
2. Mekân tasarımı ve malzeme tasarımı arasındaki ilişkiyi analiz ederek, sürdürülebilir ve yaratıcı çözümler üretir.
3. İç mekân tasarımı için disiplinler arası iş birliği içinde sürdürülebilir malzeme prototipleri geliştirir ve tasarım süreçlerini deneyimler.
4. Geleceğe dönük malzeme ve mekân tasarımı trendlerini araştırarak, bu bilgileri projelerine entegre eder.
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: Dersin Tanımı Dersin Kuralları ve Kapsamının Aktarılması
2. Hafta: Yeni Avrupa Bauhaus Yaklaşımı ve İlkelerinin Anlaşılması Yeni Avrupa Bauhaus Eğitim Hedeflerinin Konuşulup Tartışılması|ÖDEV NEB
3. Hafta: Öğrencilerle Yeni Avrupa Bauhaus İnterdisipliner Proje Örneklerinin İncelenmesi Önerilerin Tartışılması
4. Hafta: İç Mimarlık Alanında Kullanılan Yapı Malzemelerinin Sürdürülebilirlikle ilişkisinin tartışılması Sınıf içi Atölye I
5. Hafta: Mekân tasarımı - malzeme tasarımı ilişkisinin mekân örnekleri üzerinden incelenmesi Sınıf içi Atölye II
6. Hafta: I. ARA DEĞERLENDİRME Teslimi Geleceğe dönük malzeme tasarımlarının araştırılması Bu bağlamda Avrupa'da yapılan atölye çalışmalarının incelenmesi-tartışılması
7. Hafta: Öğrencilerden Gruplara ayrılarak önceki derste incelenen örnekler üzerinden araştırma yapmaları istenir.
8. Hafta: Gruplardan Seçtikleri Malzeme kategorilerinin seçilim nedenlerinin dinlenmesi Sınıf içi ATÖLYE III çalışmalarına başlanması
9. Hafta: ATÖLYE III aşama I | Protoiplerin üretilmesi
10. Hafta: ATÖLYE III aşama II | Protoiplerin üretilmesi ve Kullanım önerilerinin geliştirilmesi
11. Hafta: ATÖLYE III aşama III| Geliştirilen prototiplerin nihai olarak sonuçlandırıması ve raporlandırılması
12. Hafta: FİNAL TESLİMİ
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 30
• Final % 40
• Derse Katılım % 10
• Ödev % 20
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Ders Çıktısı
1
2
3
4