Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
İçmimarlık disiplini, mekan tasarımı alanında yer alan uzmanlık dallarından birisidir. Mekanda kullanıcının her türlü fiziksel ihtiyacını karşılayabileceği çözüm önerileri getirirken, insanın yaşam kalitesini arttırmayı da amaçlamaktadır. Tasarlama eyleminin temelinde sadece fiziksel ihtiyaçların karşılığını bulması değil kullanıcının yaşam biçiminin de iyileştirilmesi gelmektedir. Mekanları oluştururken kullanıcının yaşam şeklini analiz edip tasarlar, düşünceleri ve fikirleri somut hale dönüştürerek paylaşır. Bu süreç düşünsel bir zeminde başlayarak çeşitli aşamalardan geçip somutlaşır, bugün bildiğimiz fiziksel mekanlara dönüşür. Bu dersin amacı, tasarlama eyleminde yer alan adımları incelemek, analiz ve pratik etmektir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Johnson, J., Henderson, A. (2012). Conceptual Models: Begin by Designing What to Design.
Bielefeld, B., El khouli, S. (2012). Adım Adım Tasarım Fikirleri. İstanbul: YEM Yayın.
Bilir, S. (2013). Mekan Tasarımında Kavram Geliştirme Sürecine Analitik Bir Yaklaşım (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Berger, J. (2019). Görme Biçimleri. Metis Yayınları.
Aleaxander, J.C. (1988) Culture and Polticial Crisis. J.C. Alexander, & J.C. Alexander (Yay. Haz.), Durkheimian sociology: Cambridge: Cambrdge University Press.
Barr, Jr. A. H., (ed), (1946), Fantastic Art, Dada, Surrealism, The Museum of Modern Art, New York.
Bauman, Z. (1988). Sosyolojik Düşünmek. (A.Yılmaz, çev.) İstanbul: Açılım Kitap.(oriinali 1996 da yayınlanmıştır)
Benedict, M, 1979, “To Take Hold of Space: ısovist and Isovist Fields” Environment and Planning B,6.
Ders kapsamında kavram geliştirme sürecine yönelik veriler tartışılacak, okumalar yapılacak, arketipler geliştirilecektir. Süreç içerisinde öğrenciler ile üç adet soyutlama-kavram geliştirme çalışması yapılacak, kavram geliştirme çalışmaları maket denemeleri ile sonlandırılacaktır. Ders sonunda öğrenciler kavram konsept soyutlama-maket üretme adımlarından geçen üç adet arketip üretmiş olacaklardır. Dersin amacı öğrencilerin mekan tasarımı sürecinde yaptıkları kavram geliştirme sürecini pratik etmeleridir.
1. Mekan tasarımı pratiğinde kavramsal süreci geliştirebilme becerisi
2. Kavramsal süreci ifade edebilme becerisi edinmesi
3. Mekan tasarımı pratiğinde kavramsal süreci okuma becerisi
1. Hafta: Kültür ve Tasarım/İç Mimari Tasarım kavramlarının irdelenmesi
2. Hafta: Kavram / Konsept / Çatkı / Arketip Nedir? Ödev-I’in verilmesi: Görsel üzerinden soyutlama
3. Hafta: Ödev-I : ilk eskiz ve maketler Okuma II’nin verilmesi
4. Hafta: Ödev-I : Maket geliştirme Okuma II’ye yönelik tartışma
5. Hafta: 1.ARA DEĞERLENDİRME – Ödev I finalleme (uzak üzerine teslim) Ödev-II’nin verilmesi: Eylem üzerinden soyutlama Sınıfta ders yapılacaktır. Okuma III’ün verilmesi
6. Hafta: Okuma-III’e yönelik tartışma
7. Hafta: Ödev-II : ilk eskiz ve maketler
8. Hafta: Ödev-II : Maket geliştirme
9. Hafta: 2.ARA DEĞERLENDİRME - Ödev II finalleme (uzak üzerine teslim) Ödev-III’ün verilmesi: Kavram üzerinden soyutlama Sınıfta ders yapılacaktır. Okuma IV’ün verilmesi
10. Hafta: Ödev-III : ilk eskiz ve maketler Okuma-IV’e yönelik tartışma
11. Hafta: Ödev-III : Maket geliştirme
12. Hafta: Finale yönelik kritik
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 50
• Final % 40
• Performans % 10
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|