Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Ders, İMGE ve BELLEK kavramlarını kendine dayanak alarak, birey, toplum ve kolektif davranış üzerinden kente, kent içinden yapıya, yapı içinden iç mekana bir bakma şekli önerir. Bu perspektifle ders, üç ayrı kent içinde yer alan üç ayrı müzeyi kendine konu edinir.
Çalışılacak mekanların seçiminde, tarihsel sürekliliklerinin izlenebilirliği/okunabilirliği; yapıların seçiminde, renovasyon yaklaşımı ile bağlamıyla ilişki kurma becerisinin gösterebililirliği esas alınmıştır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Aytaç, Ö. (2017). Kent, Metropol ve Değişen Yer/Mekan İmajları. Mukaddime, 8(1), 1-23.
Baudrillard, J. (2022). Simülakrlar ve Simülasyon. (O. Adanır, Çev.) İstanbul: Doğu Batı Yayınları.
Bobaroğlu, M. (2022, 09 17). Simge Kavramı ve Simgesel Düşünme. 09 23, 2022 tarihinde YouTube: https: //www.youtube.com/watch?v=IDv3zqlS-N0&t=44s adresinden alındı
Eraydın, Z. (2016). Kentsel Markalaşma Stratejilerinin Kent Belleği ve Kent İmgesi Üzerine Etkileri: Ankara Örneği. İdeal Kent, 7(20), 830-855.
Gehl, J. (2011). Life Between Buildings, Using Public Space. Washington, ABD: Island Press.
Hodder, I., & Hutson, S. (2010). Geçmişi Okumak, Arkeolojiyi Yorumlamada Güncel Yaklaşımlar. (B. Toprak, & E. Rona, Çev.) Ankara: Phoenix Yayınevi.
Köksal, A. (2021). Bu Mekan Artık Bu Yer Değil. G. Özaydın, & M. Akı içinde, Mekan ve Yer (s. 10-19). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
Lynch, K. (2021). Kent İmgesi. (İ. Başaran, Çev.) İstanbul, Türkiye: İş Bankası Kültür Yayınları.
Dersin öncelikli amacı öğrencilerin bir iç mekan tasarımı sorununu çağdaş örnekler üzerinden değerlendirebilmesidir. Bir işlevin ihtiyaçlarını mekanın verileri ile bir arada analiz edebilmek ve bu veriler doğrultusunda kavramsal boyutta değerlendirmeler sunabilmek dersin gerekliliklerindendir. Ayrıca ders sürecinde incelenen çağdaş mekanların, biçimlenme kurgularının sosyo-kültürel bağlamda değerlendirmelerinin de yapılması beklenmektedir.
1. MEKAN OKUMASI becerisine ilişkin estetik bir ANLAYIŞ kazandırır.
2. MEKAN YORUMLAMA becerisine ilişkin estetik bir ELEŞTİREL BAKIŞ kazandırır.
3. MEKAN ÜRETİM becerisine ilişkin estetik bir YARATICI BAKIŞ kazandırır.
4. İLETİŞİM ve İFADE becerilerini geliştirmeye yönelik TEKNİK gerekliliklerle iligli farkındalık kazandırır.
1. Hafta: Derse giriş, ders içerik ve yönteminin paylaşılması. İmge ve Simge üzerine...
2. Hafta: SEMİNER #1 Mekan ve Yer üzerine...
3. Hafta: SEMİNER #2 Birey ve Bellek üzerine...
4. Hafta: SEMİNER #3 Toplum ve Kolektif Bellek üzerine...
5. Hafta: TEKNİK GEZİ #1 ANKARA ve “Anadolu Medeniyetleri Müzesi”, Kale, Altındağ/ANKARA
6. Hafta: ÖĞRENCİ OKUMALARI #1 Bellek!..
7. Hafta: TEKNİK GEZİ #2 ANKARA ve “Augustus Tapınağı”, Hacı Bayram, Altındağ/ANKARA
8. Hafta: ÖĞRENCİ OKUMALARI #2 Yer!..
9. Hafta: ÖĞRENCİ SUNUMLARI
10. Hafta: TEKNİK GEZİ #3 “Patara Antik Kenti”, Kaş/ANTALYA
11. Hafta: ÖĞRENCİ OKUMALARI #3a
12. Hafta: ÖĞRENCİ OKUMALARI #3b
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ödev1 % 20
• Ödev2 % 20
• Ödev3 % 20
• Derse Katılım % 20
• Proje % 20
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|