Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Görsel İletişim Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Programı
Bu derste öğrenciler hacimsel, prosedürel ve modelleme tabanlı görsel efekt dinamiklerini öğrenecek ve efekt sorunlarına ve iş akışlarına (boru hatları) esnek çözümler veya öneriler sunabilecek ve zamanla film, animasyon ve video oyunlarında kendi benzersiz yaratım süreçlerini gerçekleştirebilecekler. Daha önce dijital modelleme veya 3D animasyon dersi almış ve bilgisayar oyunları oynamış öğrenciler görsel efekt iş akışını anlamalarını büyük ölçüde kolaylaştıracaktır. Öğrenciler tekerlekli bir fare ve klavye veya kendi dizüstü bilgisayarlarını getirmelidir. Katılım ve uygulama zorunludur.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
https://www.turbosquid.com/
https://polyhaven.com/
https://www.solarsystemscope.com/textures/
Partikül davranışlarının öğrenilmesi,
Hacimsel efektlerin optimize edilip gerçekçi sonuçların alınması,
Yöntemsel teknik ile efektlerin tam kontrölünün sağlanması,
Modelleme, kaplama, animasyon ve efekt arasındaki bağların öneminin anlaşılması amaçlanır.
1. Partikül sistemlerinin temel prensiplerini öğrenerek, dijital ortamda gerçekçi ve dinamik efektler oluşturur.
2. Hacimsel efektlerin optimizasyon tekniklerini kullanarak, görsel kaliteyi artıran gerçekçi sonuçlar elde eder.
3. Yöntemsel teknikler aracılığıyla efektlerin tam kontrolünü sağlayarak, istenen görsel sonuçları en verimli şekilde üretir.
4. Modelleme, kaplama, animasyon ve efekt tasarımı arasındaki ilişkiyi anlayarak, bütünsel bir görsel anlatım dili oluşturur.
5. Partikül ve dinamik simülasyonları etkili bir şekilde kullanarak, görsel efekt projelerinde fiziksel gerçekçilik sağlar.
6. Dijital efektlerin üretim süreçlerinde problem çözme, planlama ve proje yönetimi becerilerini uygulayarak, optimize edilmiş efekt sistemleri geliştirir.
7. Yaratıcı ve yenilikçi düşünceyi görsel efekt süreçlerine entegre ederek, etkileyici ve çarpıcı animasyonlar üretir.
8. Gelişmiş yazılım araçlarını kullanarak, ışık, gölge ve malzeme özelliklerini optimize ederek gerçekçi efektler tasarlar.
9. Efekt tasarım süreçlerinde, estetik ve işlevselliği dengeli biçimde kullanarak, görsel anlatım gücünü artırır.
10. Farklı efekt tekniklerini deneyimleyerek, projelerinde yenilikçi ve özgün çözümler üretir.
11. Geliştirdiği görsel efektleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirip, sürekli iyileştirme ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirir.
12. Ürettiği görsel efektleri profesyonel sunum teknikleriyle portföy dokümanı haline getirerek, endüstri standartlarına uygun hale getirir.
1. Hafta: Programın arayüzünün tanıtımı, modelleme, kaplama ve animasyon temel eğitimleri
2. Hafta: 3 boyutlu şehir ve yeryüzü tasarımı, Helikopter kaplaması ve animasyonu
3. Hafta: Rigid-Body ile fiziksel çarpışma ve parçalanma simülasyonu, Simülasyon yöntemiyle rastgele taş dağılımı ve parçalanması
4. Hafta: Çizgiye giriş ve elektrik efekti, Çeşitli elektrik ve yıldırım efektleri
5. Hafta: Modelleme tabanlı ateş ve duman efektleri, Uçak egzozu, stilistik ateş ve lava efektleri
6. Hafta: Hacimsel ateş ve duman efektleri, Gerçekçi duman ve yangın efekti
7. Hafta: Modelleme tabanlı su efektleri, Okyanus tasarımı, kaplaması ve animasyonu, gemi simülasyonu
8. Hafta: Hacimsel su efektleri, Bir taşıyıcaya suyun akması, şelale, gayzer
9. Hafta: Partiküller ve davranışları – 1, Kurşun ve lazer efekti
10. Hafta: Partiküller ve davranışları – 2, Magnetik efektler
11. Hafta: Partikül tabanlı Boid ile kalabalık simülasyonu, Fantastik bir ordu yaratımı
12. Hafta: Kaplama editörü ile yöntemsel efekt çalışmaları, Efektlerin işlenmesi (render) ve compositing
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Derse katılım ve dersteki uygulamalardaki performans % 40
• Ara değerlendirme projesi % 20
• Final projesi % 40
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|