Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Görsel İletişim Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Programı
Öğrenciler sadece Blender programını kullanarak genel olarak animasyon tekniklerini öğreneceklerdir: Otomasyon, Keyframe, Dope Sheet ve Graph Editor kullanımı, Shape Keys, Kamera hareketleri, Basit rigleme.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Polyhaven.com / AmbientCG.com / Turbosquid.com / Free3d.com / Mixamo.com
Blender.org / Blendermarket.com / Youtube.com / Vimeo.com / Insragram.com
-The Illusion of Life: Disney Animation, Ollie Johnstoni, Disney Editions, 1995
-The Animator’s Survival Kit, Richard Williams, Farrar, Straus & Girous, 2012
Öğrencilerin grafik tasarım işlerine hareket getirirek, işlerini daha dinamik ifade etmeleri sağlanacaktır. Dijital oyun, simülasyon ve karakter tasarımı elementlerinin temellerinden
biri olan 3 boyutlu animasyonun temelleri atılacaktır.
1. Blender yazılımını kullanarak temel animasyon tekniklerini öğrenir ve uygular.
2. Keyframe animasyonu, Dope Sheet ve Graph Editor gibi araçları kullanarak, zamanlama ve hareket kontrolünü geliştirir.
3. Otomasyon teknikleri ile daha akıcı ve dinamik animasyonlar oluşturarak, süreçleri optimize eder.
4. Shape Keys kullanımıyla karakter ve nesne deformasyonlarını kontrol ederek, daha doğal geçişler oluşturur.
5. Kamera hareketleri ve açılarının kompozisyon üzerindeki etkisini analiz ederek, sahne tasarımını güçlendirir.
6. Basit rigleme teknikleriyle karakterlere ve nesnelere temel hareket kabiliyeti kazandırarak, canlandırma sürecini yönetir.
7. Animasyon süreçlerinde estetik ve işlevselliği dengeli bir şekilde birleştirerek, görsel anlatım gücünü artırır.
8. Animasyon projelerinde problem çözme, planlama ve zaman yönetimi becerilerini etkin şekilde uygular.
9. 3D animasyonun temel prensiplerini kullanarak, hareket, hız ve yumuşak geçişleri optimize eder.
10. Hareket ve zamanlama ilkelerini anlamlandırarak, izleyiciye daha etkili anlatımlar sunar.
11. Oluşturduğu 3D animasyon projelerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, sürekli gelişim ve yenilikçi çözümler üretir.
12. Geliştirdiği animasyon projelerini profesyonel sunum teknikleriyle sergileyerek, portfolyosuna entegre eder.
1. Hafta: Tanışma, animasyon terimleri ve prensipleri, Otomasyon animasyonları, Modellemeden animasyona ve render’a temel iş akışının öğrenilmesi
2. Hafta: Harici ve hazır objelerin kullanılması, Interpolation modları, Arayüzün ayarlanması, Sık yapılan hatalar ve düzeltilmesi
3. Hafta: Klasik keyframe animasyonları-1, Objeleri hareket ettirme, Shape keys ve modifiye elemanları animasyonları
4. Hafta: Klasik keyframe animasyonları-2, Kamera yönetimi, Birleştirme ve sökme (assemble-disassemble), Modifiye elemanları animasyonları
5. Hafta: Graph Editor ile animasyon gerginliğini ayarlama, Dope Sheet ile keyframe yönetimi
6. Hafta: Parent animasyonları, İki veya daha fazla obje ya da parça arasında ilişki ve bağlantı kurabilme
7. Hafta: Vize Projesi, Verilen teknik tema çerçevesinde bir 3 boyutlu animasyon yaratımı ve sınıfta sunumu
8. Hafta: Rig sistemine giriş, Basit mekanik rigler yaratma
9. Hafta: Hazır rig sistemleri ile araç ve karakter animasyonu
10. Hafta: Basit karakter rigleme ve yürüyüş animasyonu
11. Hafta: Karakter yüz rigleme ve animasyonu
12. Hafta: Final Projesi, Verilen tema çerçevesinde bir 3 boyutlu animasyon yaratımı, Nasıl yapıldığına dair bir YouTube ders videosu hazırlanması
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Derse Katılım ve Ara Değerlendirme Projesi % 40
• Final Projesi % 60
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|