Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Tüketici Hukuku dersinde; tüketici, mal, hizmet, satıcı, sağlayıcı, üretici gibi kavramlar yanında, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'da yer alan haksız şartlar, ayıplı maldan sorumluluk, mesafeli sözleşmeler, tüketici kredisi gibi konular ele alınmaktadır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
1. Mustafa Alper Gümüş: 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Şerhi, Cilt:1 (Madde:1-46).
2. Şebnem Akipek Öcal/İlhan Kara: Tüketici Hukuku Dersleri.
3. M. Akif Tutumlu/Özge Tutumlu: Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Şerhi.
4.Betül Tiryaki Özlük: Tüketicinin Korunması Hukuku Açısından Ayıplı Hizmetten Doğan Sorumluluk.
5. İ. Yılmaz Aslan: Tüketici Hukuku.
6. Yahya Deryal/Yakup Korkmaz: Yeni Tüketici Hukuku Ders Kitabı.
7. Ahmet Karakocalı/Ali Suphi Kurşun: Tüketici Hukuku.
8. Çağlar Özel: Tüketicinin Korunması Hukuku.
9. Murat Aydoğdu/Nalan Kahveci: Tüketici Hukuku Dersleri.
10. Ebru Ceylan: 6502 Sayılı Yeni Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun Getirdiği Düzenlemeler.
Dersin amacı, öğrenciye Tüketici Hukukunun temel kavram ve kurumlarını tanıtmak ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında tüketicinin hak ve yükümlülüklerini öğretmektir.
1. Tüketici Hukukunun ulusal ve uluslararası alandaki tarihi gelişimine, Tüketici Hukukunun temel kaynaklarına ve tüketicinin korunmasına yönelik düzenlemelerin arkasında yatan amaca hakimdir.
2. Tüketicinin korunmasına yönelik önleyici ve koruyucu yöntemleri tanımlar ve değerlendirir.
3. Tüketici, satıcı, sağlayıcı, üretici, ithalatçı, kredi, kuruluşları, mal ve hizmet gibi temel kavramları açıklar ve aralarındaki hukuki ilişkileri analiz eder.
4. Ayıplı mal ve hizmet kavramlarını tanımlar ve ayıp türlerini birbirinden ayırt eder. Satıcı ve sağlayıcının ayıplı mal ve hizmet nedeniyle sorumluluk şartlarını, tüketicinin sahip olduğu seçimlik hakları ve hukuki başvuru yollarını açıklar.
5. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında tüketici işlemlerini, tüketici sözleşmelerini, bu sözleşmelerin özelliklerini ve türlerini açıklar.
6. E-tüketici, e-sözleşme ve e-tüketici sözleşmesi kavramlarını açıklar; mesafeli sözleşmelerin unsurlarını belirler. Dijital ortamda gerçekleştirilen tüketici işlemlerine ilişkin hukuki düzenlemeleri analiz eder ve bilişim teknolojilerinin bu sözleşmeler üzerindeki etkilerini değerlendirerek tüketicinin korunmasına yönelik hukuki çözümler üretir.
7. Haksız şart kavramını açıklar; tüketici sözleşmelerinde yer verilen haksız şartların doğuracağı hukuki sonuçların farkındadır.
8. Yasak ve yasak olmayan reklamları ve bunların tüketici üzerindeki etkilerini değerlendirir. Reklam Kurulunun işleyişini ve denetim mekanizmalarını analiz eder; haksız ticari uygulamalar ve yanıltıcı reklamlar karşısında tüketicinin korunmasına hizmet eden hukuki yollara hakimdir.
9. Devre tatil, uzun süreli tatil hizmeti ve paket tur sözleşmelerinin özelliklerine ve bu sözleşmelerin tüketicilere sağladığı haklara hakimdir.
10. Tüketici hakem heyetlerinin ve tüketici mahkemelerinin yapısını, işleyişini ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümündeki rolünü açıklar. Tüketici uyuşmazlıklarının çözümüne yönelik hukuki mekanizmaları değerlendirir ve tüketicinin haklarını yargı ve ilgili kuruluşlar nezdinde ileri sürme sürecine hakim olur.
1. Hafta: Tüketici Hukuku, Tarihi Gelişimi, Yabancı Ülkelerdeki Gelişimi, Ülkemizdeki Gelişimi, Tüketicinin Korunma Amacı, Tüketici Hukukunun Kaynakları
2. Hafta: Tüketiciyi Koruma Yöntemleri, Önleyici Yöntemler, Koruyucu Yöntemler
3. Hafta: Tüketicinin Korunması Alanında Temel Kavramlar, Tüketici, Gerçek veya Tüzel Kişi, Ticari ve Mesleki Olmayan Amaçlarla Hareket Etme, Satıcı, Sağlayıcı, Üretici, İthalatçı, Kredi Kurumu.
4. Hafta: Alışveriş konusu mal kavramı, türleri,
5. Hafta: Hizmet Kavramı, Türleri, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun Kapsamı, Tüketici İşlemleri, Tüketiciye Yönelik Uygulamalar
6. Hafta: Ayıplı Mal ve Hizmetler, Satıcı ve Sağlayıcının Ayıp Nedeniyle Sorumluluk Şartları, Ayıplı Mal ve Hizmet Sunumu Karşısında Tüketicinin Hakları
7. Hafta: E-Tüketici, E-Sözleşme, E-Tüketici Sözleşmesi Kavramları, Mesafeli Sözleşmeler, Unsurları, Mesafeli Sözleşmelere Özgü Koruyucu Hükümler, İşyeri Dışında Kurulan Sözleşmeler
8. Hafta: Haksız Şartlar, Kavram, Unsurlar.
9. Hafta: Reklamlar, Yasak Reklamlar, Yasak Olmayan Reklam, Reklam Kurulu
10. Hafta: Taksitle Satış Sözleşmeleri, Tüketici Kredisi ve Kredi Kartı Sözleşmeleri
11. Hafta: Devre Tatil ve Uzun Süreli Tatil Hizmeti Sözleşmeleri, Paket Tur Sözleşmeleri
12. Hafta: Tüketici Hakem Heyetleri, Tüketici Mahkemeleri.
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav %40
• Final % 60
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|