Mikro ve Nanaoteknoloji Mühendisliği Yüksek Lisans Programı

Program Çıktıları

1) Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği, Fizik, Kimya, Biyoloji, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği, Kimya Mühendisliği, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ve Makine Mühendisliği gibi temel ve uygulamalı bilim alanlarından en az birinde mikro ve nanoteknolojiyi ilgilendiren bir alt disiplin konusunda bilgi sahibi olmak.

2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında mikro ve nanoteknoloji alanındaki güncel bilimsel araştırma konularından haberdar olmak ve yenilikçi yöntemleri uygulayabilme becerisine sahip olmak.

3) Temel ve uygulamalı bilimlerin mikro ve nanoteknoloji çatısı altındaki ortak disiplinler arası alanlarında bilgi sahibi olmak.

4) Uzmanlık alanında çağdaş bilgiye erişerek bilimsel araştırma yapma ve sonlandırma becerisi kazanmak.

5) Özgün fikir ve yöntemler geliştirerek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler ortaya koyabilme becerisine sahip olmak

6) Yeni konulara hızlı adapte olma ve hayat boyu öğrenme alışkanlıklarını geliştirmek.

7) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlayarak uygulayabilme ve bu süreçte karşılaşılan mühendislik problemleri ve karmaşık durumları çözerek, yorumlayabilme becerisine sahip olmak

8) Fikirlerini ve çalışmalarında elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade etmek.

9) Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yaparak, yaratıcı ve eleştirel düşünme, karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili özgün düşünce ve yöntemler geliştirebilme becerisine sahip olmak

10) Yeni ürün ve proses tasarımına katkı sağlayacak mühendislik malzemelerinin üretimine, şekillendirilmesine ve korunmasına yönelik teknolojiler konusunda bilgi sahibi olma

11) Türkçe ve İngilizce iletişim kurabilme; literatür takibi, teknik sunu yapma ve dinleme ve akademik düzeyde makale yazabilme becerisine sahip olma, çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslar arası ortamlarda sunabilme

12) Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarının farkında olarak, bunları betimleme

13) Meslek etiğinin yanı sıra araştırma ve yayın etiği kurallarını özümsemek.

14) Yaşam boyu eğitim ihtiyacı konusunda farkındalık sahibi olma, mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarını takip edebilme

15) Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, girişimcilik, yenilik ve sürdürülebilirlik kavramlarını hayata geçirme sürecine katkıda bulunma