Mimarlık Yüksek Lisans Programı

Program Çıktıları

1) Kuram, uygulama ve eğitim alanlarını, söylem ve kavramları eleştirel bakışla sorgulayabilir, inceleyebilir; sorunları, olanakları, değerlendirebilir, yeni ve/veya yenilikçi öneriler, fikirler geliştirip tartışmaya açabilir.

2) Kuram, uygulama ve eğitim alanlarına yönelik araştırma sorusu ya da konuları belirleyebilir, bağımsız ya da ekip üyesi olarak akademik bir araştırmayı planlayabilir, etik değerler ve bilimsel-entelektüel-eleştirel bakış ve sorumluluk duygusuyla yürütebilir, sonuçlandırabilir, farklı ortam ve araçları kullanarak paylaşıp tartışmaya açabilir.

3) Doğal ve yapılı çevreyi, ekolojik, insani, ekonomik, tarihi, sosyal ve kültürel tüm bileşenleriyle birlikte bütün olarak kavrar, ilgili disiplinlerle birlikte bu çevrelerin belgelenmesi, sağlığı, geliştirilmesi, nitelik kazanması ve korunması yönünde çalışmalar yapar, bilgi üretir ve paylaşır.

4) Mimari üretimin (söylem, metin, kuram, teknoloji, yapı vb.) biçim ve katmanlarını farklı ölçeklerde ele alıp tartışabilir; bu üretimleri ilişki olduğu ya da olabileceği farklı kurumlar, yapılar, kişiler bağlamında inceler; geliştirmeye yönelik öneriler yapar.

5) Mimari tasarım, uygulama, eğitim, kuram ve bunların etrafında gelişebilecek alanlara yönelik ulusal ve uluslararası araştırma ve geliştirme projelerinin planlanmasında ve yürütülmesinde görev alır.

6) Mimari, tasarım, uygulama, yapı ve yapım teknolojileri, somut ve somut olmayan miras alanlarında yeni ve yenilikçi malzemeleri, üretim tekniklerini ve sayısal tasarım ve üretim araçlarını araştırır, öğrenir; bu teknolojilerin sürdürülebilirlik, enerji verimliliği ve döngüsel ekonomi ilkeleri doğrultusunda mimari tasarım, yapım süreçleri ve uygulamalarla ve eğitimle entegrasyonunu sağlar; malzeme ve teknoloji kullanımının ekolojik, ekonomik, sosyal ve kültürel etkilerini analiz ederek sorumlu ve inovatif çözümler geliştirir.